خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/14 - 12:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مافی:

هویت شهری تهران در توسعه افسار گسیخته‌ شهر آسیب دید/ "روز تهران" فرصتی برای بازیابی هویت پایتخت

عضو مجمع نمایندگان استان تهران نامگذاری روز تهران را فرصتی مناسب برای بازخوانی هویت تهران خواند و گفت: هویت تهران در توسعه افسار گسیخته‌ و بدون پشتوانه علمی آسیب دیده است.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامگذاری 14 مهرماه به نام "روز تهران"، این اقدام شورا شهر را تحسین کرد و آن را در جهت بازخوانی هویت شهری کلانشهر تهران دانست.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: نامگذاری این روز موجب توجه مردم و مسئولان به مسائل مختلف شهر تهران می‌شود که البته شهروندان تهرانی با مسائل گوناگون تهران در طول سال دست و پنجه نرم می‌کنند و در واقع در این روز مسئولان و تصمیم‎گیران به صورت مشترک با یکدیگر می‌توانند، یک هدف داشته باشند.



 











تهران قدیم


 



تهران امروز با تهران 4 دهه گذشته تفاوت‌های زیادی دارد



وی با بیان اینکه تهران قطعا در طول دهه‌‎های اخیر هویت شهری خود را از دست داده است، ادامه داد: تهران امروز با تهران یک صده و حتی چهار دهه پیش از خود نیز تفاوت‌‎های عمیقی داشته است که اصلی‌ترین علت را باید در گسترش کالبدی بدون مطالعه شهر تهران جست و جو کرد.



 



بیشتر بخوانید:





عضو فراکسیون امید مجلس  تصریح کرد: متأسفانه رشد و توسعه تهران بدون هیچ طرح آمایشی بوده و همین مسئله بر هویت شهری تهران نیز تأثیر گذاشته به طوریکه هیچ یک از نمادهای شهرسازی مدرن در شهر تهران رعایت نشده است.



تهران دچار نوعی بی قوارگی است



مافی اضافه کرد: تهران امروز دچار نوعی بی قوارگی است که این معضل ناشی از توسعه ناهمگون و بی برنامه شهر است؛ هویت شهری از طریق توسعه کالبدی، حفظ ظاهر، وجود نمادها و المان‌های سطح شهر حفظ می‎شود که در تمام این سال‌ها توجه به این مسائل کمتر بوده و امید داریم شورای شهر و شهرداری تهران به خوبی بتوانند این ویژگی‌های مهم را در اولویت کارها و برنامه‌‎های خود قرار دهد.



تهران، ظرفیت پذیرش جمعیت فعلی را ندارد



وی با بیان اینکه در دهه یا چند دهه گذشته، تهران توسعه بی مهابا و افسارگسیخته‌ای داشته‌ است و در پذیرش جمعیت کاملا از روندی که برای آن پیش بینی شده به انحراف رفته است، ادامه داد: عددی که برای جمعیت تهران در نظر گرفته شده بود و تهران چنین ظرفیتی برای پذیرش آن داشت بسیار متفاوت با چیزی است که امروز با آن مواجه هستیم.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تأکید کرد: شورای شهر و شهرداری تهران باید با مهار جمعیت و جلوگیری از توسعه بی مهابا اجازه رشد بدون پشتوانه علمی شهر را ندهند تا بیش از این هویت شهری کلانشهر تهران آسیب نبیند./



پایان پیام

  • کد خبر : 263385
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار