خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/17 - 11:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
موافقان دو فوریت اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت:

هزینه هنگفت سفرهای خارجی ارگان‌های دولتی به شرکت‌های دانش‌بنیان تعلق یابد

نمایندگان موافق دو فوریت اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت معتقدند که سفرهای شرکتی ارگان‌های دولتی در شرایط سخت اقتصادی کنونی بی‌معنا است لذا باید مکلف شوند از هیأت نظارت بر سفرهای خارجی اجازه گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی و هاجر چنارانی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 17 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با دو فوریت برای "طرح اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت" به ایراد سخن پرداختند که در نهایت با بررسی این طرح به صورت دو فوریت مخالفت شد اما نمایندگان در صحن علنی مجلس پس از بررسی طرح فوق، با 112 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه با یک فوریت آن موافقت کردند.



بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس در موافقت با "طرح اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت"، گفت: همه ما در یک نکته اتفاق نظر داریم و آن اینکه مهمترین مسئله امروز کشور اقتصاد است، در همه جای دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته هنگام مواجه با مشکلات اقتصادی کمربندها را محکم کرده و از مخارج زائد خود می‌کاهند بنابراین دوستانی که فکر می‌کنند دو فوریت این طرح اولویت ندارد باید بدانند با توجه به اینکه موضوع آن با مسائل اقتصادی گره خورده و مبنای آن صرفه‌جویی در هزینه‌ها است، بسیار نیز دارای اولویت است.



وی با بیان اینکه قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود، افزود: از این محل می‌توان مبالغ هنگفتی را صرفه‌جویی کرد بنابراین هر ارگانی از بیت‌المال در بودجه دولتی استفاده می‌کند باید مکلف شود که از هیأت نظارت بر سفرهای خارجی برای سفرهای خود اجازه بگیرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه طرح اصلاح قانون نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت دارای اولویت جدی است، گفت: هر چه زودتر جلوی این ضرر گرفته شود، منفعت است.



همچنین هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس در موافقت با دو فوریت طرح اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت، گفت: امروز دولت در اقدام غافلگیرانه شرایط را به گونه‌ای کرده که مردم حتّی نمی‌توانند به سفرهای داخلی بروند و حسرت یک سفر داخلی به دل خانواده‌ها مانده است.



وی ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها دو فوریت طرح اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت را در دستور کار قرار داده‌ایم، چه دلیلی دارد بسیاری از ادارات و سازمان‌ها در این شرایط سفرهای پرهزینه‌ای را بروند لذا به دنبال شفاف سازی هستیم.



وی همچنین تأکید کرد: بهتر است هزینه‌های اینگونه سفرها به شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های جوانان نخبه در این شرکت‌ها تعلق گیرد و از آن ها حمایت شود چرا که هر کدام از این طرح‌ها می‌تواند گره‌های کور اقتصاد را باز کند همان گره‌هایی که این دولت بی‌تدبیر نتوانست برایشان کاری کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد: چه لزومی دارد هر هفته از هر وزارتخانه افرادی به مأموریت‌های خارجی با هزینه‌های هنگفت بروند در حالی که نتیجه و خروجی این سفرها نیز معلوم نیست، باید هزینه‌های سنگین سفرهای غیرضروری ارگان‌های دولتی حذف شود لذا از نمایندگان درخواست دارم بررسی این طرح در اولویت قرار گرفته و به دو فوریت آن رأی مثبت دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 292140
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار