خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/14 - 14:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدی مطرح کرد:

هجوم مستمر جمعیت؛ بزرگ‌‎ترین معضل پایتخت/ تهران در چه شاخصه‌‎هایی عقب مانده است؟

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با برشمردن شاخصه‌های لازم برای بهبود اوضاع پایتخت، بزرگترین معضل تهران را رشد مهاجرت از سایر استان‎ها به تهران دانست.

داود محمدی  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامگذاری 14 مهرماه به نام "روز تهران"، عنوان کرد: پایتخت هر کشور، محور توسعه هر کشوری است و یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های برای توسعه شهری به شمار می‌آید.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در بسیاری از موارد تهران شاخصه‌های لازم برای نماد پیشرفت یک کشور را ندارد و تهران را فقط نباید تهران دید و پیشرفت آن پیشرفت کشور است.



تهران در چه شاخصه‌هایی عقب مانده است



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: بسیاری از شاخص‌های لازم در تهران رعایت نشده است که از جمله آن‌ها باید به شاخص حمل و نقل، آموزش و پرورش، فضای سبز و امکانات رفاهی است.



وی تصریح کرد: از سوی دیگر تهران با خطرات بسیاری از جمله زلزله مواجه است که ضرورت دارد به این موضوع توجه ویژه صورت گیرد؛ در جنوب شهر، ساختمان‌‎های بلند در کوچه‌های باریکی وجود دارد که در صورت وقوع زلزله حتی ابتدایی ترین امدادرسانی‌ها نیز در این مناطق امکان پذیر نیست.



 



بیشتر بخوانید:





محمدی وجود ترافیک، آلودگی هوا، کمبود فضای درمانی، فاضلاب شهری و کمبود پاسگاه‌‎های نیروی انتظامی را از دیگر مشکلات عدیده شهر تهران دانست و گفت: بسیاری از زیرساخت‌ها برای کلانشهر شدن تهران فراهم نشده و تنها جمعیت شهر روندی رو به افزایش داشته است.



عضو فراکسیون مجلس یادآور شد: برای شهری که می‌خواهد در زمره کلانشهرهای توسعه یافته قرار گیرد، برخورداری از چنین شاخصه‌‎هایی یک ضرورت به شمار می‌‎آید.



افزایش بی برنامه جمعیت هویت شهری تهران را از بین برد



وی افزایش بی‌برنامه و بدون پشتوانه جمعیت تهران بدون فراهم بودن زیرساخت‌ها را موجب از بین رفتن هویت شهری در تهران دانست و گفت: برای جلوگیری از هجوم جمعیت به تهران باید طرح آمایش و توسعه‎‌ای در نظر گرفته می‌‎شد و به مبحث توزیع عادلانه ثروت در کنار ایجاد اشتغال در سایر استان‌ها توجه ویژه‌ای اهتمام ورزیده می‎شد.



نماینده مردم تهران در مجلس افزود: متأسفانه در طول سال‌های اخیر به جای توسعه امکانات در استان‌های مختلف کشور، زمینه مهاجرت به تهران فراهم شده و این افزایش بی رویه جمعیت در تهران نگران کننده است که انتظار داریم در روز تهران شهرداری و شوری شهر تهران به این موارد رسیدگی کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 263404
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار