خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/15 - 14:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیسیون اصل نود:

نگاه ویژه مجلس دهم به تقویت بنیه دفاعی کشور قابل توجه است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به مصوبات مجلس دهم، گفت: مجلس در این دوره بر اساس مقدورات به خوبی مسائل را اولویت بندی کرد و به درستی به آنها پرداخت که نگاه ویژه نمایندگان به بودجه دفاعی قابل توجه است.

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به عملکرد مجلس دهم، گفت: با نگاه منصفانه و لحاظ همه جوانب، شرایط و مسائل حاکم در کشور باید درباره عملکرد مجلس دهم قضاوت کرد. به نظر مجلس با همه تنگناهای بودجه‌ای و مضایق اعتباری قوانین خوبی در حد توان در حوزه مربوط به ایجاد اشتغال در روستا تصویب کرد. همچنین در ارتباط با تثبیت مشاغل و رفع موانع تولید قدم های خوبی را برداشت. اگر بسیاری از مصوبات نبود شاید وضعیت شرکت‌های تولیدی به این منوال نبود. با این قوانین برخی مشکلات مرتفع شده هرچند برای همه قابل محسوس نیست اما واقعیت این است اگر قوانین رفع موانع تولید نبود، تولید کننده‌های بزرگ و مهم با یک چک برگشتی دیگر نمی‌توانستند از تسهیلات استفاده کنند.



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر در ارتباط با اقدامات آمریکا تصمیمات جدی در مجلس دهم گرفته شد. ما یک اقدام متقابل درباره مواضع آمریکا اتخاذ کردیم و در ارتباط با سپاه قدس قبل و بعد از ترور سردار شهید سلیمانی تصمیماتی خوبی به خصوص از نظر تقویت بودجه دفاعی گرفته شد.



وی افزود: با نگرش کلی این مجلس با شناخت دقیق از مسائل منطقه‌ای مصوبات بسیار خوب و ارزشمندی در ارتباط با تقویت بنیه دفاعی کشور داشت. این اقدامات بسیار قابل تامل است زیرا در ادوار گذشته به این میزان در حوزه تقویت بودجه دفاعی قدم برداشته نشده بود.



محمدی با اشاره به اقدامات مجلس دهم در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: مجلس با تصویب قوانین در حوزه آبیاری‌های نوین تصمیماتی خوبی گرفت. تسهیلاتی نیز در اختیار متقاضیان قرار گرفت، وام‌های بلاعوضی به مشتریان اختصاص داده شد. همچنین برای مهار آب‌های مرزی اقدامات مناسبی انجاد گرفت.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: مجلس دهم در حوزه بهداشت و درمان عمده نیازهای بخش بهداشتی را مرتفع کرده و بودجه خوبی در این تنگناها در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است گرچه در تخصیص آن ضعف‌هایی به خصوص در ارتباط با طرح تحول سلامت وجود داشته است.



وی افزود: تلاش‌هایی برای حل مشکلات حق التدریسی‌ها، دبستانی‌ها و شرکتی‌ها در آموزش و پرورش انجام شد. تلاش بسیاری برای ارتقاء اجرای نظام رتبه بندی معلمین انجام گرفت. قطعا احتمال وجود نواقص در این موارد وجود دارد اما قدم های خوبی برداشته شد.



رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور و با تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا، بر اساس مقدورات اولویت بندی های مجلس خوب و پرداخت به مسائل نیز به جا و درست بوده است البته ممکن است نقدهایی هم وجود داشته باشد که قابل بررسی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 297418
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار