خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/24 - 17:53
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ابطحی:

نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در میان دانش‌آموزان با شعار و حرف محقق نمی‌شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در میان دانش‌آموزان با شعار و حرف محقق نمی‌شود، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی و تواشی به تنهایی نمی‌تواند تاثیری در افزایش گرایش دانش‌آموزان به قرآن داشته باشد.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در میان دانش‌آموزان، گفت: آموزش و پرورش زمان درس تعلیمات دینی و قرآن را از 3 ساعت به 2 ساعت تقلیل داد این اقدام در حالی صورت گرفته که با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دسترسی دانش آموزان به محتواهای شبهه انگیز در حال افزایش است.



نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش با کاهش ساعات آموزش دین و زندگی و قرآن چگونه می‌تواند ادعایی درخصوص توجه به آموزش قرآن و جریان‌سازی و نهادینه کردن مفاهیم در این زمینه داشته باشد؛ بهتر است وزیر آموزش و پرورش مصوبات قبلی را احیا کند و ساعت تدریس قرآن در مدارس را اختصاصی افزایش دهد.



نهادینه کردن فرهنگ قرآنی با شعار و حرف محقق نمی‌شود



وی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ قرآنی با شعار و حرف محقق نمی‌شود و بایستی اقدامات عملی در این زمینه انجام شود، بیان کرد: از وزیری که خود متدین، روحانی زاده و دارای فرزند طلبه است انتظار می‌رود یکی از اصلی‌ترین سیاست‌‌های نظام آموزشی را درک و فهم مفاهیم قرآنی قرار دهد.



برگزاری مسابقات قرآنی و تواشی به تنهایی نمی‌تواند تاثیری در افزایش گرایش دانش‌آموزان به قرآن داشته باشد



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی و تواشی به تنهایی نمی‌تواند تاثیری در افزایش گرایش دانش‌آموزان به قرآن داشته باشد، اظهار کرد: تفکر و تدبر در آیات قرآن مقدمه عمل به قرآن است زمانی که در نهادی مانند آموزش و پرورش که دستگاه تعلیم و تربیت است به مفاهیم قرآنی توجهی نمی‌شود نمی‌توان انتظار داشت دانش‌آموزان به اصول این حوزه پایبند باشند.




بیشتر بخوانید:






ابطحی با بیان اینکه متاسفانه دولت عزم چندانی در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ندارد، خاطرنشان کرد: تنها فردی که بر ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی اصرار و تاکید دارد مقام معظم رهبری است.



یکی از علت‌های عدم موفقیت در آموزش قرآن، به معلمان قرآن بازمی‌گردد زیرا تعداد قابل توجهی از آنان معلم قرآن نیستند؛ به این معنا که در برخی مدارس، آموزش درس قرآن به سایرمعلمان واگذار می‌شود



آموزش و پرورش به تغییر رویکرد اساسی نسبت به برخورد با کتاب دین و زندگی و قرآن نیاز دارد



این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: آموزش و پرورش به تغییر رویکرد اساسی نسبت به برخورد با کتاب دین و زندگی و قرآن نیاز دارد.



وی در پاسخ به اینکه چرا آموزش و پرورش در زمینه آموزش عمومی قرآن آن طور که باید موفق نبوده، اظهار کرد: یکی از علت‌ها به معلمان قرآن بازمی‌گردد زیرا تعداد قابل توجهی از آنان معلم قرآن نیستند؛ به این معنا که در تعدادی از مدارس، آموزش درس قرآن را به سایرمعلمان واگذار می‌کنند؛ یا حتی به معاون مدرسه، یا دفترداری که تخصص او در رشته ای دیگر است.



عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس در پاسخ به اینکه علت روی زمین ماندن طرح‌های آموزش و پرورش چیست، توضیح داد: زمانی که مجریان به طرح‌های موجود اعتقادی نداشته باشند نتیجه و ثمری از آن حاصل نمی شود با امکانات کم نیز می‌توان به آنچه مورد دلخواه است دست یافت./



پایان پیام

  • کد خبر : 264419
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار