خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/25 - 11:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نیک بین خبر داد:

نفوذ مافیای کنکور در تدوین و تنظیم کتب درسی/ سئوال از وزیر کلید خورد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از جولان مافیای کنکور در حوزه آموزش و پرورش، از نفوذ این مافیا در تدوین و تنظیم کتب درسی خبر داد و گفت: در همین راستا طرح سئوالی از وزیر آموزش و پرورش کلید خورده است.

جواد نیک بین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره نحوه تدوین و تنظیم کتب درسی، اظهار کرد: متأسفانه کتب درسی به نحوی تدوین می‌‎شود که دانش آموز مجبور به استفاده از خرید کتب کمک آموزشی می‌شود و این مسئله به شائبه تعارض منافع در آموزش و پرورش به ویژه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تالیف کتاب‌های درسی دامن زده است.



 نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا در مسئله برگزاری کنکور و فروش کتب کمک آموزشی مافیای قدرتمندی با گردش مالی بالا وجود دارد که به شدت با حذف کنکور مخالفت می‌کند, افزود: این مافیا با طراحی گنگ کتب درسی در کنار تبلیغات گسترده در تلاش است که کتب کمک آموزشی خود را به فروش برساند.



تأکید مجلس در تصویب طرح تعارض منافع



وی تصریح کرد: مجلس در برابر این نفوذ کوتاه نخواهد آمد و نسبت به وجود تعارض منافع در آموزش و پرورش حساس است و به همین جهت نسبت به تصویب طرح تعارض منافع جدیت لازم را دارد.



نیک بین با بیان اینکه دولت کمترین توجه را به حوزه آموزش و پرورش دارد، اضافه کرد: این در حالیست که در کشورهای توسعه یافته بیشترین توجه و بودجه‌ها به حوزه آموزش اختصاص دارد.



طرح سئوال از حاجی میرزایی کلید خورد 



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تدوین طرح سئوال از وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این طرح سئوال  چندین محور دارد که درباره تخلفات گسترده در مدارس غیرانتفاعی، تخلفات اداری در آموزش و پرورش و نفوذ مافیای کنکور در آموزش و پرورش است./



پایان پیام

  • کد خبر : 308014
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار