خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/26 - 18:08
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
عثمانی در نطق میان دستور:

نباید به جامعه شوک اقتصادی وارد شود / اغتشاش هیچ دردی را دوا نمی کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وارد کردن شوک به جامعه در پی افزایش یکباره قیمت بنزین نادرست بود چراکه موجب فشار بر مردم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدقسیم عثمانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 26 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به حدیثی از پیامبر عظیم شأن اسلام (ص) که فرمودند: من برای امتم از فقر نمی ترسم، من نگران سوء تدبیر هستم"، تصریح کرد: هنر حکمرانان این است که از روش های نوین و علمی و حساب شده برای تامین هزینه های حاکمیت استفاده کند تا باعث فشار بر مردم نشود.



نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامیبا انتقاد از وارد شدن فشار اقتصادی به مردم در پی افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: جدا از اینکه چه کسانی و با چه مکانیزیمی این تصمیم و اجرایی شده است، این شوک غیرمنطقی و غیرعقلانی بود. این فشار متوجه مردمی خواهد شد که شایسته خدمت هستند نه چنین خطای بزرگی. خصوصا مردمی که دارای درآمد و حقوق ثابت هستند و نمی توانند تورم را به لایه های دیگر انتقال دهند.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور در کمال تعجب و تاسف قیمت بنزین را با کشورهای دیگر مقایسه می کند؛ آقای رییس جمهور این مقایسه از اساس غلط است، چراکه قرار است هزینه های زندگی مردم کشورمان با سایر کشورها مقایسه شود، پس چطور درآمد سرانه مردم را با کشورهای منطقه نمی سنجید؟



این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: برخی حرف هایی می زنند که از نظر علمی و کارشناسی جای تاسف داشته و خنده دار است؛ مگر می شود به صورت دستوری قیمت ها را کنترل کرد؟



عثمانی افزود: هیچ اغتشاشی قابل دفاع نیست؛ با اغتشاش، شلوغی و آتش زدن هیچ دردی از این کشور دوا نشده تا اینبار نیز دوا شود؛ خصوصا در کشورمان که دشمنان قسم خورده ای داریم که بلافاصله پشت سر جریان های اعتراضی قرار می گیرند و نمی توان تشخیص داد که چه کسی همچون من از روی فشار و دلسوزی صدای اعتراض را بیان می کند و چه کسی عامدانه ابزار دست دشمن است.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  گفت: به عنوان نماینده مردم از مردم می خواهم از وارد شدن به چنین فضایی بپرهیزند و به عنوان نماینده مردم اعلام می کنم که نسبت به افزایش قیمت بنزین صددرصد مخالف هستیم چون باعث افزایش تورم، فاصله طبقاتی بیشتر، قطب بندی جامعه، گسترش فقر، افزایش بیکاری، فشار بر تولید و کاهش تولید در سالی که رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید نامگذاری کرده اند، می شود.



نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی طوری وانمود می کنند که رهبر انقلاب موافق افزایش قیمت بنزین هستندکه به هیچ وجه اینطور نیست. ایشان فرمودند من از تصمیمات سران قوا حمایت می کنم، چراکه اگر رهبر انقلاب از توان قوا حمایت نکند، 24 ساعت آن قوه باقی نخواهد ماند.



وی ادامه داد: ایشان برای بقای کشور، برای آرامش فرمودند من از تصمیم سران قوا حمایت می کنم؛ هم اکنون نیز سران قوا بنشینند و تصمیمی بگیرند تا مورد حمایت رهبر انقلاب و همه نمایندگان قرار بگیرند.



این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: این تصمیم فقط باعث پولدار شدن دولت می شود اما اینکه این پول ها کجا، چگونه و برای چه منظوری صرف می شود، " الله اعلم ".



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر ضرورت توجه به نظر نمایندگان مجلس گفت: به عنوان اعتراض استعفای خودم را به هیات رییسه مجلس تقدیم می کنم تا بگویم در این تصمیم سهمی نداشته ام./



پایان پیام

  • کد خبر : 291291
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار