خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/11/09 - 10:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی تشریح کرد:

ناکامی رویاهای قرن نوزدهمی ترزا می / دردسرهای ضعف داخلی ترامپ

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که مجموعه اقدامات «ترزا می» در همراهی با «دونالد ترامپ» راه به جایی نخواهد برد، گفت: رویاهای قرن نوزدهمی ترزا می قابلیت تحقق ندارد و نخست وزیر بریتانیا ناچار است که چند قرن به عقب بازگردد تا شاید به موفقیت دست پیدا کند .

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رفتارهای امروز نخست وزیر بریتانیا برگرفته از دوران اقتدار لندن در سال های استعمارگرایی است.



نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بریتانیا پس از پایان جنگ جهانی دوم جایگاه و نفوذ خود را در نظام سرمایه داری غرب و نظام جامعه جهانی از دست داد.



وی با اشاره به خروج لندن از مدار اتحادیه اروپایی گفت: لندن در بروکسل یک عضو عادی در کنار برلین ، پاریس و دیگر قدرت های اروپایی محسوب می شد اما حالا تحت برگزیت و قرار گرفتن در کنار آمریکا تلاش می کند خود را به عنوان ابرقدرت و حتی رهبر جهانی معرفی کند.



رحیمی جهان آبادی در ادامه افزود: نکته اساسی که در موضع گیری های واشنگتن و بالتبع آن لندن محاسبه نشده این است که نه آمریکا و نه بریتانیا هیچ کدام براساس شکل گیری نظام چند قطبی با حضور اتحادیه اروپایی ، روسیه ، چین ، هند و برزیل دارای قدرت رهبری جهان نیستند.



 وی گفت: نخست وزیر بریتانیا تلاش می کند که از نابه هنجاری سیاست خارجی رئیس جمهوری جدید آمریکا نهایت بهره را برای لندن کسب کند و عنوان قدرت اول قاره سبز را به چنگ آورد.



این نماینده مجلس دهم گفت: واقعیت حاکم بر نظام جامعه جهانی این است که لندن و واشنگتن برای رهبری جهان نیازمند همراهی کنسرتی از کشورهای دیگر هستند ولی بریتانیا جایگاهی ندارد که بتواند پازل ترامپ را تکمیل کند.



وی تاکید کرد: رویاهای قرن نوزدهمی ترزا می قابلیت تحقق ندارد و نخست وزیر بریتانیا ناچار است که چند قرن به عقب بازگردد تا شاید به موفقیت دست پیدا کند.



رحیمی جهان آبادی با اشاره به نارضایتی های اقتصادی از ایالات متحده در آمریکا گفت: واشنگتن می داند که حدود 300 میلیون نفر از جمعیت آمریکا نیازمند حمایت مستقیم مالی و بیمه ای هستند که این موضوع همراه با نرخ بیکاری بارسنگین مالی بر دوش کاخ سفید می گذارد.



وی همچنین گفت: آمریکا که به نوعی گرفتار رکود اقتصادی و بحران مالی داخلی مواجه است با هزینه های سرسآم آور عملیات های فرامرزی ارتش ایالات متحده نیز دست به گریبان است.



رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در انتها تاکید کرد: ضعف فاحش آمریکا و بریتانیا برای رهبری جهان باتوجه به رفتارهای یکجانبه آنها در آینده موجب افزایش بی ثباتی و تزلزل جایگاه واشنگتن و لندن در نظام جامعه جهانی چند قطبی خواهد شد.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 187224
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار