خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/12 - 16:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مازنی:

مونسان باید 2 ستاد در وزارتخانه ایجاد کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مدیریت صحیح وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مستلزم ایجاد دو ستاد اداره امور جاری و ارتقا ماموریت‌های سازمانی دانست.

احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت، در بیان اقداماتی که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید در جهت ارتقای سه حوزه تحت پوشش خود و حرکت آنها در یک راستا انجام دهد، گفت: در گذشته سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هم ادغام شده و سازمانی تحت این عنوان برای آن تشکیل شد و بعد از آن تصمیم بر این گرفته شد که برای پاسخگویی بیشتر به مجلس به وزارتخانه تبدیل شود.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت این است که ما باید برای تشریح دلایل کنار هم قرار دادن این سه حوزه مطالعه دقیق‌تری داشته باشیم تا بتوانیم پاسخ صحیحی در این رابطه به مردم بدهیم، ضمن اینکه لازم است ابعاد مختلف آن را کارشناسی کنیم تا مشخص شود که آیا باز هم باید این حوزه‌ها در کنار هم قرار بگیرند یا باید تغییرات سازمانی دیگری را در این وزارتخانه ایجاد کنیم.



وزیر گردشگری باید رابطه حوزه‌های سه‌گانه این وزارتخانه را مشخص کند



وی تصریح کرد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید همچون سایر وزارتخانه‌ها که ماموریت‌های سازمانی متفاوتی را انجام می‌دهند برای هر کدام از این حوزه‌ها وقت بگذارد و رابطه آنها را با یکدیگر مشخص کند، کما اینکه میراث فرهنگی را در یک سازمان کنار گردشگری قرار دادیم که زمینه جذب گردشگر خارجی به ایران فراهم شود تا اگر قرار شد از میراث فرهنگی بازدید کنند، نیازی به هماهنگی با سازمان دیگری نباشد.



مازنی یادآور شد: این هماهنگی درون سازمانی باید به گونه‌ای باشد که روند بازدید از میراث فرهنگی و دستیابی به اطلاعات مرتبط با آن تشکیل شود تا بعد از اینکه به کشور خود برگشتند این اطلاعات را از طریق رسانه‌های خود به دیگر افراد نیز منتقل کنند.



وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از مردم نسبت به میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری داخلی بی‌اطلاع هستند و حتی ساکنان شهرها از اطلاعات این بخش در محل زندگی خود اطلاعی ندارند و نمی‌توانند به درستی گردشگران را راهنمایی کنند، کما اینکه ما در تهران از جاذبه‌های گردشگری پایتخت اطلاعی نداریم و این یکی از مسئولیت‌های این وزارتخانه جدید است که در جهت آموزش این مهم گام بردارد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید از تولیدکنندگان صنایع دستی حمایت کرده و زمینه عرضه محصولات آنها در بازار را فراهم کند، ضمن اینکه رابطه بین صنایع دستی و گردشگری را تعریف کند.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید دو ستاد برای اداره امور جاری و ارتقا و تعالی سازمان و ماموریت‌های خود ایجاد کند، چرا که اگر تنها به اداره امور جاری و تامین اعتبارات لازم برای این بخش بپردازد، سازمان همچنان در وضع رکود باقی می‌ماند و نمی‌تواند اهداف تعیین شده برای سه‌گانه این وزارتخانه را محقق سازد./



پایان پیام

  • کد خبر : 287706
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار