خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/23 - 14:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قربانی تاکید کرد:

موافقت مجلس با افزایش اختیارات حمایتی سازمان بهزیستی از نظام روانشناسی/توسعه امکانات بیمارستان‌ها برای افزایش خدمات روانشناختی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزایش امکانات بیمارستان‌ها برای ارتقا خدمات روانشناختی به بیماران الزامی است.

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره  وضعیت حوزه روان درمانی در کشور،گفت: شکی نیست با سرمایه گذاری در مبحث روانشناسی بسیاری  از امور اجتماعی در کشور درمان می‌شود و از افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور جلوگیری می‌شود.



نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون گذار تمام اختیارات برای حمایت سازمان بهزیستی جهت توسعه امور روانشناسی در کشور در نظر گرفته است اما متولی درمان و سلامت در کشور وزارت بهداشت ودرمان است.



قربانی افزود: متولی سازمان روانشناسی مشخص است و این گونه نیست که سازمان روانشناسی بدون متولی باشد و این در حالی است که بستر امکانات استفاده از ابزارهای روانشناسی می بایستی با توجه به ظرفیت‌های  موجود در اجتماع افزایش  یابد.



وی ادامه داد: بحث روانشناسی ریشه در جلوگیری از بسیاری آسیب‌های  اجتماعی دارد و برای جلوگیری از حاشیه اجتماعی در  جامعه باید آموزش‌های روانشناسی و اجتماعی مدنظر قرار بگیرند تا بتوان از ایجاد معضلات اجتماعی جلوگیری کرد بنابراین برای آموزش فراگیر در حیطه روانشناسی نیازمند همگرایی و ایجاد اقدامات اصولی  هستیم.



مسئول و درمان پیشگیری در کشور وزارت بهداشت و درمان است



نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس تصریح کرد: مسئول و درمان پیشگیری در کشور وزارت بهداشت ودرمان  است  اما  اگر  سازمان بهزیستی خواهان بحث های حمایتی از نظام روانشناسی است، مشکلی نیست و این در حالی است که قانون گذار اختیارات  لازم  را برای  سازمان بهزیستی است.



قربانی افزود: باید بستر امکانات بیمارستان برای ترویج اصول روانشناسی افزایش یابد تا بتواند وضعیت روانی بیماران را نیز به شرایط  مطلوب‌تری برساند.



کاهش معضلات اجتماعی با تزریق آموزش‌های روانشناختی در جامعه عملیاتی شود



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآورشد: کاهش معضلات اجتماعی با تزریق آموزش‌های روانشناختی در جامعه عملیاتی شود./



پایان  پیام



خبرنگار علیرضا رضائیان

  • کد خبر : 253497
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار