خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/21 - 12:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس فراکسیون احزاب مجلس:

مهم‌ترین مشکل احزاب، فعالیت فراقانونی است

رئیس فراکسیون احزاب مجلس با تاکید بر مشارکت احزاب در مسائل مختلف جامعه و ارایه راهکار به مسئولان، گفت: مشکل فعالیت حزبی و انتخاباتی در کشور ما، فعالیت فراقانونی است چراکه احزاب میدانی برای مانور دادن ندارند.

مهدی شیخ در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با یادآوری اصلاح قانون احزاب، گفت: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی قانون احزاب اصلاح شد و به پیشنهاد فراکسیون احزاب تشکل‌های صنفی و مدنی نیز در قانون لحاظ و مشکل فعالیت آنها نیز رفع شد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در خصوص فعالیت احزاب فرا قانونی است. متاسفانه احزاب قائل به فرد هستند حال آنکه حزب تشکیل می‌شود تا مشارکت مدنی در جامعه افزایش یابد و مردم نسبت به مسائل سیاسی شناخت پیدا کنند و درگیر آنها شوند.



وی افزود: احزاب در شرایط فعلی در ایام انتخابات رشد می‌کنند و بعد از آن غیرفعال می‌شوند. احزاب باید اظهارنظر کنند و پویا باشند. این نوع فعالیت کنونی بیشتر ائتلافی و فعالیت حزبی محسوب نمی‌شود. احزاب باید در مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی اظهار نظر کنند، به مسئولان راهکار دهند.



شیخ معتقد است: مردم در انتخابات مشارکت می‌کنند لذا در راه یافتن افرادی به مجلس نقش دارند بنابراین پس از انتخابات هم باید همکاری خود را با آنها ادامه دهند و خوراک فکری آنها را تامین کنند. نماینده‌ای کارایی خوب دارد که از پشتیبانی و حمایت این افراد برخوردار باشد.



این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: هرچند برخی احزاب فعال هستند اما در مجموع احزاب میدانی برای مانور دادن ندارند، ساختار قدرت در جامعه نوعی است که به نظر می‌رسد نگرانی‌هایی برای قوی شدن احزاب وجود دارد لذا احزاب معتقدند هر موقع حزبی تشکیل شود عوامل بیرونی یا داخلی آن را کم رنگ می‌کنند.



رئیس فراکسیون احزاب مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد که دولت‌ها یا کسانی که در ساختار  قدرت قرار دارند نگران رقابت‌های حزبی هستند. از این رو نظارت بر فعالیت احزاب ضروری است تا مشکلات و موانع پیش روی آنها شناخته شود. مجلس آمادگی دارد پس از شناسایی این مسائل نسبت به رفع آنها اقدام کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 295336
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار