خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/04 - 11:56
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
خادم در نطق میان دستور:

مهمترین مطالبه مردم اجرای عدالت و مبارزه با فساد است

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه وجود فساد، بی‌عدالتی و تبعیض تحمل دشواری‌ها را برای اقشار آسیب‌پذیر سخت تر می‌کند، گفت: مهمترین مطالبه مردم اجرای عدالت و مبارزه با فساد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدعلاءالدین خادم در نشست علنی امروز (دوشنبه، 4شهریور ماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته دولت، گفت: سلام و درود به حضور مردم شهید پرور سپیدان و همه آحاد مردم شریف خصوصاً خانواده معظم شهدا که به شایستگی در همه عرصه‌های انقلاب و نظام یاریگر و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهند بود.



نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، افزود: مقاومت دلیرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی مردم در برابر زیادی خواهی‌ها و تجاوزات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل باعث غرور و عزت و مباهات است. امروزه توانمندی‌های نظامی کشور و تدابیر حافظان امنیت این سرزمین به حدی است که آمریکا را به  خاک ذلت کشانده و بی‌تردید تا زمانی که این مقاوت و پایداری را از موضعی محکم ادامه دهیم تهدیدهای خارجی اعم از نظامی و اقتصادی و تحریم‌های ظامانه ثمری برای دشمانان نخواهد داشت.



مهمترین مطالبه مردم اجرای عدالت و مبارزه با فساد است



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهمترین مطالبات مردم همچنان اجرای عدالت و مبارزه با فساد است. چرا که تحمل دشواری‌ها را برای اقشار آسیب‌پذیر سخت تر و درد ناک تر خواهد ساخت. از طرفی انباشت مطالبات در صورتی که اراده‌ی جدی برای پاسخگویی به آن در حاکمیت دیده نشود به خشم و نارضایتی عمومی دامن میزند و این نارضایتی از سویی باعث افزایش طمع دشمنان و از طرفی وسوسه مال و مقام حتی در علوی‌ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت امیرالمومنین علی‌(ع) کسانی را دچار لغزش نمود و این مطالبه در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری مد نظر می‌باشد، جا دارد با عنایت به خون‌های ریخته شده در پای نظام چه در دوران انقلاب و چه پس از آن به ویژه در دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم از هر گونه مسامحه و کم‌کاری در رفع تبعیض و فساد جلوگیری و اقدامت مجدانه‌ای برای اصلاح امور صورت بگیرد. اکنون نیز از اقدامات مدبرانه و همراه با قاطعیت قوه قضاییه به خصوص ریاست آن، کاری که در راستای اجرای عدالت است صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.



ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان



عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معلمان، ادامه داد: اساساً تعیم و تربیت زیر بنایی‌‌ترین و اصولی‌ترین شاخص توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است که همگان به این مهم معتقد هستند، منتهای وظیفه می‌دانم نکاتی را یادآور شوم، توجه به پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان و اجرای رتبه بندی در اسرع وقت انجام شد تا گوشه ای از انتظارات و حقوق مسلم آنان محقق گردد زیرا عامل بی انگیزگی در میان مجریان و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت آثار مخربی در جامعه ایجاد می‌کند به طوری که به این اصل باید اعتراف کنیم که هر کدام از ما و مسئولان حاضر نیستیم سرنوشت فرزندان خودمان را به دست افراد بی‌انگیزه بدهیم و فرزندان مردم  راهم باید مثل فرزندان خودمان در تراز واقع بینی قرار دهیم.



وی افزود: توجه و پیگیری رشته‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای و ایجاد توازن در رشته‌های تحصیلی بخصوص رشته‌های فنی و حرفه‌ای و تامین تجهیزات مناسب در راستای تحقق دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت کاربردی و حل مشکل اشتغال در جامعه است. در بخش تولید خصوصا در تولیدات کشاورزی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده و هست نگاه واقع بینانه ای در جامعه بخصوص نزد مسئولان تصمیمی‌گیر وجود ندارد و بیشتر نگاه‌ها به سمت مصرف کننده و مصرف گرایی است در صورتی که اساس توسعه کشور باید توجه ویژه به زیر ساخت‌ها و حل مشکل تولید و تولید کننده باشد، برای نمونه در ایام نووز  برای مدتی قیمت پیاز مقداری بالا رفت که تمام رسانه‌ها و تذکرها بر محور قیمت این کالا بود اما در حال حاضر که قیمت آن به گونه‌ای است که تولید کننده بیشترین آسیب و ضرر را از تولید خود می‌بیند و هیچ گونه حمایتی در جلوگیری از ضرر وزیان تولید کننده دیده نمی‌شود، در سایر تولیدات نیز مشابه آن را می‌بینیم و بی تردید این گونه جهت گیری‌ها به معنی آسیب زدن به تولید در جامعه است و این امر مستلزم داشتن برنامه جامعه و درست و هدف گذاری صحیحی برای حل این گونه مشکلات در عرصه تولید به صورت عملی است.



نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جنابعالی قول مساعد برای احیا یا بازندگی و ساماندهی امور راه روستایی که بدون متولی و ساختار معنی‌داری است را به مجلس دادید و تاکنون هم اقداماتی در زمینه تغییرات ساختار از یک حوزه به حوزه دیگر ابلاغ گردیده اما روند کار و دستور عمل های صادرشده به گونه‌ای است که حداقل پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده هیچ اقدام موثری در حوزه راه روستایی صورت نمی‌گیرد و حتی بخش عظیمی از کارها و پروژه ها در حالتی از ابهام و رکود قرار گرفته، لذا از شما تقاضا دارم در خصوص رسیدگی به حل مشکل این حوزه اقدام کنید./



پایان پیام  

  • کد خبر : 287062
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار