خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/20 - 14:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اکبری:

مهجوریت گردشگری حیات وحش/ زیرساخت‌ها فراهم نیست

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس توسعه گردشگری حیات وحش را نیازمند تامین زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی منسجم و اصولی دانست و گفت: متاسفانه علیرغم تمامی ظرفیت‌ها گردشگری حیات وحش در کشور مغفول مانده است.

علی اکبری  در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت   با انتقاد از اینکه علیرغم تمامی ظرفیت‌ها گردشگری حیات وحش مغفول مانده است، گفت: برای گسترش و توسعه این شاخه گردشگری باید برنامه‌ریزی اصولی و منسجم، فرهنگ‌سازی مناسب و همچنین تامین زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گیرد.











علی اکبری (شیراز)


ایران با داشتن هزاران گونه جانوری بستری مناسب برای توسعه گردشگری است



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایران با داشتن هزاران گونه جانوری به ویژه گونه‌های نادر جانوری، بستری مناسب برای توسعه گردشگری به شمار می‌رود، افزود: طرفداران گردشگری حیات وحش به عنوان شاخه‌ای از صنعت گردشگری در حال افزایش است و به طور قطع با توجه به وجود ظرفیت‌های بی‌شمار و گونه‌های نادرجانوری در کشور می توان به نحو مطلوب درآمدزایی کرد.



در استفاده از ظرفیت حیات وحش برای جذب گردشگر از سایر کشورها عقب هستیم



 وی با انتقاد از اینکه در استفاده از ظرفیت حیات وحش برای جذب گردشگر از سایر کشورها عقب هستیم خواستار توسعه و گسترس گردشگری حیات وحش شد و ادامه داد: برای جذب گردشگری باید زیرساخت‌ها تامین شود البته مناطق حفاظت شده زیادی در کشور وجود دارد که می‌توان از طریق آنها درآمدزایی و درآمد حاصله را برای بهبود وضعیت بحرانی محیط زیست و حیات وحش به ویژه گونه‌های نادر جانوری هزینه کرد.



نماینده مردم شیراز در مجلس دهم با بیان اینکه هتل‌ها در توسعه صنعت گردشگری نقش موثری دارند، گفت: توجه مناسبی به بهبود وضعیت هتل‌ها و امکانات رفاهی باید صورت گیرد؛ منظور هتل‌های 5 ستاره نیست بلکه باید تامین امکانات رفاهی در هتل‌ها و توجه به بوم‌گردی مورد توجه واقع شود البته برخی محدودیت‌ها برای جذب گردشگر باید برطرف و رفع شوند.



حفظ بهتر حیات وحش و محیط زیست نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب



عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی حفظ بهتر حیات وحش و محیط زیست را نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب دانست و گفت: برای توسعه گردشگری حیات وحش باید زیرساخت‌ها فراهم و از ظرفیت و مشارکت جوامع محلی بهره برد./



پایان پیام

  • کد خبر : 286369
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار