خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/25 - 15:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاعری مطرح کرد

ممنوعیت 5 ساله شکار در جنگل های شمال، تصمیمی تاریخی برای جلوگیری از انقراض حیات وحش

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران، ممنوعیت 5 ساله شکار و تیراندازی در جنگل های استان های شمالی را تصمیمی ارزشمند و تاریخی دانست و گفت: باید به حیات وحش همانند جنگل تنفس داده شود.

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ممنوعیت 5 ساله شکار در جنگل های شمال را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و گفت: از رئیس و مسئولان محیط زیست برای این تصمیم تاریخی تشکر می کنیم.



عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه  حیات وحش استان های شمالی به دلیل شکار غیر مجاز و بی رویه به شدت در حال انقراض و کاهش هستند، افزود: همان طور که با تصویب طرح تنفس جنگل هر گونه بهره‌برداری چوبی از درختان جنگلی را متوقف کردیم و فرصت تنفس دادیم تنفس شکار در جنگل های شمال هم آغاز شده است.



 وی یادآور شد: ممنوعیت ۵ ساله شکار در بهبود وضعیت حیات وحش استان های شمالی بسیار موثر و فرصتی بسیار مناسب برای زادآوری مجدد و تکثیر و حفاظت از گونه‌های حیات وحش است زیرا حیات وحش به شدت در حال کاهش هستند و اگر به همین منوال پیش می رفت طولی نمی کشید که شاهد انقراض کامل شان در جنگل های شمال بودیم.



 نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس دهم ادامه داد: انتظار می رود باید با تشدید نظارت ها، با متعدیان به محیط زیست به شدت برخورد شود و  وضعیت نامطلوب حیات وحش را سامان داد و تمرکز مدیریتی را بر حفظ، توسعه و احیای حیات  آن ایجاد کرد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ در اطلاعیه روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران آمده است؛ با توجه به تمدید ممنوعیت شکار در عرصه‌های جنگلی شمال، مبادرت به هرگونه شکار و صید در مناطق و عرصه‌های جنگلی استان مازندران، جرم محسوب شده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 297838
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار