خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/19 - 14:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حاتمیان:

مقدار مناسبی آب از بارش‌های امسال ذخیره نشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در سال آبی جاری حدود 400 تا 500میلیارد متر مکعب بارش داشته‌ایم که در بهترین شرایط حدود50 تا 60 میلیارد متر مکعب از آن ذخیره شده است.

عبدالله  حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص اجرای سیستم‌های گلخانه‌ای به منظور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، گفت: در زمینه کمبود و بحران آب مباحث زیادی مطرح می‌شود اما در عمل شاهد اثرات آنها نیستیم.



برنامه‌ریزی عملی برای جلوگیری از بحران آب وجود ندارد



نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال 98 موردی در زمینه حمایت از اجرای سیستم‌های گلخانه‌ای وجود ندارد، ادامه داد: در لوایح ارائه شده به مجلس توسط دولت، به مقوله کمبود آب کمتر پرداخته می‌شود، در بین بدنه و کارشناس دولت شاهد برنامه ریزی عملی و جدی در زمینه جلوگیری از بحران آب نیستیم.











عبدالله حاتمیان


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال آبی جاری حدود 400 تا 500میلیارد متر مکعب بارش داشته‌ایم که در بهترین شرایط حدود50 تا 60 میلیارد متر مکعب از آن ذخیره شده است، عنوان کرد: حجم عمده از میزان بارش‌ها در سال جاری از کشور خارج شد، اگر مدیریت ما مشخص بود باید در سیل‌های ابتدای سال شاهد آن می‌شدیم.



کشت گلخانه‌ای در کشور فراگیر نیست



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اگر سیلاب‌ها در سال 1400 نیز مجددا تکرار شوند هیچگونه روندی را در زمینه مدیریت آب شاهد نمی‌شویم، خاطرنشان کرد: میزان سطح زیر کشت گلخانه‌ای بسیار کم است و به صورت مثال محصولات گلخانه‌ای تولید استان هرمزگان، با عبور از 15 استان به روسیه صادر می‌شوند،  به صورت مقطعی و نقطه‌ای در زمینه کشت گلخانه‌ای اتفاقاتی رخ داده اما این موضوع فراگیر نیست و احداث گلخانه‌ها به حرکت عمومی تبدیل نشده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 286307
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار