خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/19 - 14:22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه 18 بانک ایرانی:

معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه برای جلوگیری از شوک روانی به بازار راهکار ارائه کند

عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است دستگاه دیپلماسی باید انواع تحریم‌های آمریکا علیه ایران را پیش‏بینی کرده و راهکارهای مد نظر خود را در مواقع حساس ارائه کند تا با هر تحریم به بازار کشور شوک وارد نشود.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تحریم های بانکی آمریکا علیه ایران در شرایط شیوع کرونا، گفت: اقدام ضد انسانی آمریکا در شرایط شیوع کرونا نشان می دهد ادعای حمایت از حقوق بشر صرفا یک بلوف است به خصوص که فعالیت بانک هایی را محدود می کند که در حوزه غذا و دارو فعالیت دارند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشورهای اروپایی عملا تابع آمریکا هستند، عنوان کرد: اروپا در رفتار ابراز تأسف می کنند اما در عمل تقسیم کاری میان آنها شکل گرفته است.



وی در ادامه با اشاره به تحریم مجدد بانک ها و مؤسساتی که پیش از این نیز مورد تحریم واقع شده بودند، اظهار کرد: واقعیت این است که آمریکا تلاش دارد صرفا لیست مؤسسات، نهادها و افراد مورد تحریم در ایران را طولانی کند و هدف آن نیز ایجاد جنگ روانی بوده در حالی که اتفاق جدیدی رخ نداده است.











علیرضا سلیمی


سلیمی ادامه داد: از سوی دیگر ترامپ برای حضور در انتخابات به کارنامه بهتری احتیاج دارد تا نظرسنجی ها را به نفع خود تغییر دهد چرا که علیرغم تمام فشاری که به جمهوری اسلامی وارد کرد همچنان کارنامه ضعیفی در به زانو درآوردن ایران دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با انتقاد از عملکرد منفعلانه دستگاه دیپلماسی در رابطه با برخورد با تحریم ها، گفت: دستگاه دیپلماسی نباید صرفا به چند توئیت بسنده کند بلکه باید اقدام شدیدتری نسبت به این آمریکا صورت دهد.



وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های محدود برجام برای ایران بیان داشت: وقتی طرف مقابل به راحتی زیر برجام زده و ما نتوانسته ایم شکایتی در این خصوص داشته باشیم یعنی این توافقنامه به گونه ای تنظیم شده که ایرادات حقوقی دارد.



سلیمی ادامه داد: در چنین شرایطی دستگاه دیپلماسی باید از ظرفیت سازمان جهانی بهداشت، گروه های حقوق بشری و کشورهای مستقل استفاده کند.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه نیز باید از گذشته تحریم های آمریکا را پیش بینی می کرد تا بازار دچار شوک بحرانی نشود، خاطرنشان کرد: باید گروهی مستقل از دولت و با حضور منتقدان و کارشناسان تشکیل شود تا بتواند راهکارهای اساسی در حوزه تحریم های آمریکا علیه ایران به دلت ارائه کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 306045
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار