خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/22 - 00:12
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : سیاسی
خانه ملت از آخرین تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین درباره معامله قرن گزارش می دهد:

معامله قرن صدای ابومازن را هم در آورد! / مقاومت دوباره جان می گیرد

به نظر می رسد «معامله قرن» حتی متحدان پیشین رژیم صهیونیستی یعنی تشکیلات خودگردان را که به انفعال مقابل اسرائیل و آمریکا شهره بود و اتحادیه اروپا را که همواره با سیاست های اسرائیل هم نوا بوده، در مقابل خود قرار داده است.

گروه سیاسی خبرگزاری خانه ملت؛ سلماز ابراهیم‌زاده ؛ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که در واکنش به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی تمامی توافقات با دولت اسرائیل و آمریکا را منتفی و لغو می‌کند.



گزارش خبرگزاری «وفا» فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود پس از نشست فوق‌العاده‌ با رهبران فلسطینی در شهر رام‌الله خاطرنشان کرد، دولت فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین در آستانه انحلال تمامی توافقات و تفاهم‌های حاصله با دولت آمریکا و اسرائیل از جمله توافقات امنیتی هستند.





محمود عباس به فرماندهان سرویس امنیتی دستور داد تا فوراً هماهنگی‌ها با دولت اسرائیل را متوقف کنند و همچنین تصریح کرده است که بر اساس قوانین بین‌المللی باید مقامات رژیم صهیونیستی تمامی مسئولیت‌ها و تعهدات خود را به عنوان یک قدرت اشغالگر در اراضی اشغالی بپذیرند.











محمود عباس


 



وی ضمن انتقاد از دولت آمریکا، تصریح کرد، طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» که در ژانویه گذشته از آن رونمایی شد بر اساس طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی است و واشنگتن شریک اصلی رژیم صهیونیستی در تمامی اقدامات خصمانه و ظالمانه‌شان در حق ملت فلسطین است.



وی تاکید کرد: ما به حل درگیری‌های میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری پایبند هستیم. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای جهان خواست تا با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل و اقدامات آنها که با قوانین بین‌المللی در تعارض است، مخالفت کنند.





محمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی در اینباره به خانه ملت گفته است که یک هفته پیش تشکیلات خودگردان درباره این که در صورت تداوم اقدامات در حوزه الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی تغییری از جانب رژیم صهیونیستی نبیند هشدار داده بود و انتظار می رود مطابق هشدار قبلی عباس لغو تمامی توافقنامه ها با آمریکا و رژیم صهیونیستی قدم بعدی باشد. رضایی تاکید کرده است که صهیونیست‌ها باید هشدار عباس را جدی می‌گرفتند.











محمد ابراهیم رضایی






غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی  پیش از این از تغییر رویه در تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال کرده و گفته بود که  توقف اجرای قراردادهای امضا شده با رژیم صهیونیستی به این معنا است که"محمود عباس" به معنای واقعی کلمه به برای جبران اشتباه های گذشته خود باشد و  پی به خطاهای استراتژیک و احساسی قبلی خودش برده باشد.











غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی


 



در مقابل اما محمدجواد جمالی نوبندگانی می گوید که رفتارهای اخیر محمود عباس پز تبلیغاتی است و به خبرگزاری خانه ملت می گوید که وقتی "محمود عباس" پول دولتش را از وزارت اقتصاد اسرائیل باید تحویل بگیرد، دیگر چه انتظاری می شود داشت؟ اینها شعار تبلیغاتی است برای اینکه به مردم بگویند ما هم در مقابل تخریب خانه ها در قدس شرقی حرکتی انجام می‌دهیم و به نظر من همین حرکت هم یک نوع مقابله با گروه‌های راستین مبارز است











محمدجواد جمالی نوبندگانی


 



مساله الحاق کرانه های باختری به سرزمین های اشغالی بخشی از معامله قرن است که در ماه های اخیر به واکنش های تند بین المللی مواجه شده است. موضوعی که سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آن را جرقه ای برای آغاز انتفاضه جدید تلقی می کند و می گوید که در حال حاضر بالغ بر شش میلیون آواره فلسطینی در اردوگاه‌هایی داخل سرزمین‌های اشغالی و برخی کشورهای همسایه اسکان داده شده‌اند و قطعنامه‌های  سازمان ملل که حق بازگشت را برای این فلسطینی‌ها محفوظ اعلام کرده است.



اسرائیل صدای اتحادیه اروپا را هم در آورده است



در هفته های اخیر یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داده است که  رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلاش دارد، این اتحادیه اقدام به مجازات و وضعیت تحریم علیه این رژیم در صورت اجرای طرح الحاق کرانه باختری کند.  روزنامه اسرائیل هیوم گزارش کرد، کمیسیون امور خارجی اتحادیه اروپا مذاکراتی را بر سر تحریم و مجازات اسرائیل در صورت اجرای طرحش برای الحاق کرانه باختری به منظور اعلام حاکمیت بر آن مطابق با طرحی که دولت دونالد ترامپ برای خاورمیانه ارائه کرده، داشته است.











پرچم اسرائیل


 



یک منبع آگاه به اسرائیل هیوم گفت، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا کسی است که به دنبال اجرای طرح تحریم اسرائیل است و به خصومت داشتن نسبت به این رژیم شناخته شده است. با این وجود سید حسین نقوی حسینی ، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم تاکید دارد که این مساله هرگز عملی نمی شود و اتحادیه اروپا زیرفشار آمریکا دست از تلاش برای تحریم رژیم صهیونیستی بر می دارد.



منشور اتحادیه اروپا تصریح داشته تمامی تصمیمات مهم این اتحادیه در حوزه سیاست خارجی تنها باید با اتفاق نظر میان 27 کشور عضو آن اتخاذ شوند و بنابراین گمان می‌رود که برخی همپیمانان اسرائیل در اروپا شامل مجارستان، رومانی، بلغارستان و جمهوری چک جلوی هرگونه تلاش بورل برای وضع تحریم های عمده علیه آن را بگیرند.



این در حالی است که کشورهایی نظیر سوئد، ایرلند و لوکزامبورگ به دنبال دادن شدیدترین پاسخ به رژیم صهیونیستی از جمله با معلق ساختن توافق شراکت اتحادیه اروپا با این رژیم که تنظیم کننده روابط میان آنهاست، هستند.



با شرایط فعلی به نظر می رسد «معامله قرن» حتی متحدان پیشین رژیم صهیونیستی یعنی تشکیلات خودگردان را که به انفعال مقابل اسرائیل و آمریکا شهره بود و اتحادیه اروپا را که همواره با سیاست های اسرائیل هم نوا بوده، در مقابل خود قرار داده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 297693
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار