خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/02 - 10:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
صفاری نطنزی:

مسکو گزارش تفاهم با واشنگتن درباره مناطق امن سوریه را به اطلاع تهران رسانده است

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: دونالدترامپ در دیداری که با ولادیمیرپوتین داشت در حوزه مناطق امن به تفاهم هایی دست یافت و روس ها نیز گزارشاتی را در این خصوص به تهران ارائه کرده اند.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  ضمن اشاره به لغو برنامه سیا و پنتاگون در حمایت از شورشیان جنگ سوریه گفت: اقدامات و برنامه های ایالات متحده در طول جنگ شش ساله سوریه به هیچ نتیجه مشخصی دست نیافته و تنها به تشدید ناامنی ها دامن زده است.



نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: دونالد ترامپ به دلیل خصلت تجارت مسلکی که دارد نمی خواهد هزینه های گزافی که آمریکا در دوران اوباما متحمل شده بود را بپردازد و  می خواهد ریخت و پاش سیا CIAدر حمایت از«شورشیان میانه رو» را متوقف کند.



وی در ادامه افزود: آمریکا مشخصا در جنگ سوریه تلاش می کند به هرقیمتی از مهلکه فرار کند و در این راه دل روسیه را هم به دست آورد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با پیش کشیدن 2 دیدار روسای جمهوری آمریکا و روسیه در حاشیه نشست G20 ، گفت: دونالدترامپ در دیداری که با ولادیمیرپوتین داشت در حوزه مناطق امن به تفاهم هایی دست یافت و روس ها نیز گزارشاتی را به تهران ارائه کرده اند.



وی تاکید کرد: آمریکایی ها باطرح موضوعاتی نظیر تضاد منافع روسیه با ایران یا حتی بروز اختلاف بین مسکو و تهران در جنگ سوریه به دنبال شیطنت و عملیات روانی هستند.



صفاری نطنزی گفت: نفع آمریکا درایجاد شکاف بین ائتلاف متحدین دمشق است اما نکته حائز اهمیت اینجاست که مسکو درباره تفاهم های صورت گرفته با ترامپ به تهران اطلاع رسانی کرده اند.



 واشنگتن پست گزارش داد دونالد ترامپ قصد دارد برای راضی کردن روسیه برنامه محرمانه سازمان سیا در سوریه مبنی بر تجهیز و حمایت از شورشیان مخالف اسد را متوقف کند. برخی از تحلیلگران براین باورند که این تصمیم یکی از خروجی های دیدار نزدیک به سه ساعته دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در هامبورگ است. روزنامه واشنگتن پست پیشتر مدعی شده بود که جلسه ای بین "دونالدترامپ" و "ولادیمیرپوتین" برگزار شده است.

  • کد خبر : 205543
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم