خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/14 - 13:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
همتی مطرح کرد

مسئولیت‌پذیری جمهوری اسلامی ایران در قبال دانشجویان خارج از کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازگشت دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور، این اقدامات را ناشی از مسئولیت پذیری جمهوری اسلامی ایران در قبال شهروندان خارج از کشور خواند.

احمد همتی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به اقدامات صورت گرفته در انتقال دانشجویان و ایرانیان مقیم سایر کشورها در شرایط شیوع ویروس کرونا، این اقدامات را نشأت گرفته از مسئولیت پذیری جمهوری اسلامی ایران در قبال شهروندان خارج از کشور در شرایط بسته بودن مرزها و لغو پروازها دانست.



نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کرونا یک معضل بین المللی است که دولتها و مردم همه کشورها باید بر اساس پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی اقدامات هماهنگی در جهت شکست آن صورت دهند و در غیر این صورت این ویروس تا چندین سال مشکل ساز خواهد بود.



همکاری در انتقال شهروندان خواهان برگشت به میهنشان وظیفه دولت‌ها است



همتی با تأکید بر اینکه همکاری کشورها در انتقال شهروندان خواهان برگشت به میهنشان وظیفه دولت‌ها است، افزود: در این شرایط که فقط پروازهای اضطراری برقرار است، انتقال شهروندان و دانشجویان نیاز به هماهنگی‌های سطح بالایی دارد که دولت‌ها در این زمینه باید همکاری کنند. برخی از سفارتخانه‌ها در این زمینه هماهنگی‌ها و اقدامات مؤثری انجام دادند که جای تقدیر دارد. 



این نماینده مردم در مجلس افزود: بسیاری از دانشجویان و افراد در این ایام حساس باید در کنار خانواده خود باشند تا بتوانند با نگرانی کمتری این دوران را پشت سر بگذارند لذا بازگشت این این افراد به کشور موجب خوشحالی خانواده‌ها شد.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اینکه البته نحوه بازگشت مسافران و دانشجویان بازگشته به کشور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید مراقبت ویژه‌ای از مسافران بازگشته صورت گیرد و این افراد در شرایط ویژه و قرنطینه به کشور بازگردند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 297344
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار