خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/10 - 15:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
سعیدی:

مسئولیت ایجاد امنیت خلیج فارس بر عهده کشورهای منطقه است، نه نیروهای فرامنطقه ای

عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس حضور کشورهای فرامنطقه ای در خلیج فارس را تنش زا خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهد داد که منافع کشور، مردم و همچنین منافع ملت های منطقه در خلیج فارس به خطر بیفتد.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت ‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با گرامیداشت روز خلیج فارس، در توضیح علت نامگذاری دهم اردیبهشت به نام روز خلیج فارس گفت: روز ملی خلیج فارس سالروز اخراج پرتغالی ها از منطقه خلیج فارس است که این منطقه را اشغال کرده بودند، پرتغالی ها جزو نخستین نیروهای فرامنطقه ای اشغالگر خلیج فارس بودند که البته در نهایت و در پی رشادت سربازان و سرداران ایرانی و با سرافکندگی مجبور به ترک خلیج فارس شدند.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شیطنت ها و تلاش های نیروهای فرامنطقه ای برای تسلط بر خلیج فارس ادامه داد: تامین 60 درصد انرژی جهان از منطقه خلیج فارس آن را به بزرگ ترین و حساس ترین نقطه از نظر منابع انرژی تبدیل کرده که امروزه به عنوان معبر و تنگه ای استراتژیک در دنیا مطرح است.



وی با قدردانی از تلاش و مجاهدت های نیروهای مسلح و سایر دستگاه ها در حفظ ، حراست و تامین امنیت خلیج فارس افزود: تاریخ خلیج فارس نشان می دهد هر زمان مداخلات فرامنطقه ای شدت پیدا کرده به طوریکه نیروهای فرامنطقه‌ای و غیرهمسایه حضور بیشتری در خلیج فارس داشتند، تنش ها و درگیری ها نیز شدت یافته که نمونه آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم؛ در آن زمان ناوهای کشورهای هم پیمان آمریکا و ناتو برای حمایت از رژیم بعث و تامین منافع خود در خلیج فارس حضور پیدا کردند که به همان شدت درگیری و تنش در خلیج فارس افزایش داشت.



سعیدی با تاکید بر اینکه مسئولیت ایجاد امنیت در خلیج فارس بر عهده کشورهای منطقه است گفت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه ادامه حیات و حفظ تاج و تخت خود را وابسته به پشتیبانی آمریکا و نیروهای فرامنطقه ای می دانند بنابراین طی درخواست هایی از آنها برای حضور در منطقه استقبال می کنند اما واقعیت آن است که نیروها ی فرامنطقه ای نه به دنبال کمک به کشورهای منطقه بلکه به دنبال تامین منافع خود هستند.



عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم با یادآوری داشتن مرزهای آبی وسیع ایران در منطقه خلیج فارس، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهد داد که منافع کشور، مردم و همچنین منافع ملت های منطقه در خلیج فارس به خطر بیفتد.



عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره ماجراجویی های آمریکا در منطقه خلیج فارس گفت: آمریکایی ها باید بدانند که تمام منافع‌شان در منطقه خلیج فارس در دسترس ماست بنابراین اگر خطا و شیطنت های آنها ادامه پیدا کند به طور قطع منافع‌شان به خطر خواهد افتد به طوریکه آبرو و حیثت منطقه ای و فرامنطقه ای خود را از دست می‌دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297209
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار