خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/06/03 - 17:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نانواکناری مطرح کرد:

مسئولان سازمان میراث فرهنگی پیگیر خسارت‌ها و مطالبات آژانس‌های ایرانی باشند

عضو هیأت رییسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس معتقد است با برقراری مجدد اعزام گردشگران ایرانی به کشور ترکیه، باید تغییراتی در نحوه رفتار با مسافران ایرانی و ارائه خدمات از سوی آژانس‌های ترکیه‌ای انجام شود.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برقراری مجدد سفر مسافران و گردشگران ایرانی به کشور ترکیه، گفت: با توجه به تعامل ایجاد شده، مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید پیگیر خسارت‌های مالی و مطالبات آژانس‌های ایرانی باشند زیرا بر اساس قوانین هواپیمایی در شرایط "فورس‌ماژور"، ایرلاین‌ها نه تنها نباید غرامتی دریافت کنند، بلکه خسارت‌های تحمیلی را هم باید بازگردانند و این موضوع شامل آژانس‌های ایرانی می‌شود.



نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضعف‌های بسیاری در خدمات ارائه شده به گردشگران ایرانی در کشور ترکیه وجود دارد، اظهار کرد: گردشگران ایرانی سهم بسزایی در ایجاد رونق گردشگری کشور ترکیه دارند از این رو برای ادامه تعامل بهتر در این زمینه باید نسبت به رفع دغدغه‌های کنونی اقدام مؤثری از سوی طرف مقابل انجام شود.



وی ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون برخی از هتل‌های کشور ترکیه که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند از کیفیت لازم برخوردار نیستند، تصریح کرد:  مسئولان باید با اعزام تیم‌های کارشناسی به کشور ترکیه وضعیت گردشگران ایرانی را بررسی کنند و توقعات موجود را به آژانس‌های ترکیه‌ای اعلام کنند.



نانواکناری با اشاره به اینکه تغییر در نحوه رفتار با مسافران ایرانی از دیگر مطالبات در این عرصه تلقی می‌شود، افزود: درصورت بروز هر نوع رفتار نامناسب با گردشگران ایرانی، وزارت امور خارجه کشورمان و سفیر ایران در ترکیه باید موضوع را بررسی و پیگیری کنند؛ زیرا مسافران ایرانی خوش‌رفتار، متین و باوقار هستند از این رو نباید رفتار نامناسبی در هیچ کشور دنیا با آنها انجام شود.



عضو هیأت رییسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای تحقق مطالبات از طرف‌های ترکیه‌ای راهکارهای مختلفی وجود دارد، خاطرنشان کرد: می‌توان برای رسیدن به خواسته‌های مسافران، میزان اعزام گردشگران را تا حدودی محدود کرد تا وضعیت موجود بهبود یابد./



پایان پیام


  • کد خبر : 174676
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار