خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/06/24 - 16:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اولادقباد:

مسئولان برای مشکل آلودگی هوای پایتخت، به فکر دیگری جز تعطیلی مدارس باشند

عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس معتقد است پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای مدارس تهران در فصل پاییز، ضمن آنکه موجب افت تحصیلی دانش آموزان می‌شود، صرفا مسکنی‌ برای هوای پایتخت به‌حساب می‌آید.

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تأکید بر اینکه اجرای طرح تعطیلی دو هفته‌ای مدارس تهران در فصل پاییز صرفا مسکنی‌ برای هوای پایتخت به‌حساب می آید، گفت: مطرح کردن چنین طرح‌هایی پایدار نیست و صرفا اقدامی کوتاه مدت محسوب خواهد شد.



نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی دانش آموزان می‌شود و متأسفانه همه ساله شاهد تعطیلی های مختلفی در حوزه تعلیم و تربیت هستیم.



وی با بیان اینکه عموما بعد از تعطیلی مدارس، معلمان مجبور به جبران و تدریس درس‌های عقب افتاده هستند، ادامه داد: برگزاری کلاس‌های جبرانی  می‌تواند برای مدارس هزینه در بر داشته باشد و زمان استراحت و مطالعه دانش آموزان و معلمان را مختل می کند؛ در این میان روند زندگی برخی از معلمان نیز به دلیل برگزاری چنین کلاس هایی با مشکل مواجه می‌شود.



اولادقباد با اشاره به اینکه وقتی روند تدریس دروس پایه دانش آموزان با مشکل مواجع می‌شود، خانواده ها مجبور به برگزاری کلاس خصوصی برای فرزندانشان هستند که هزینه‌های زیادی برای والدین در پی دارد، تصریح کرد: اجرای طرح تعطیلی دو هفته‌ای مدارس پایتخت در فصل پاییز جوابگوی رفع مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوای کلانشهری مانند تهران نیست و مسئولان باید به فکر ارائه راهکارهای اساسی باشند.



نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: بسیاری از والدین کارمند هستند و با اجرای طرح تعطیلی مدارس با مشکل مواجه می‌شوند زیرا برخی خانواده‌ها از امکانات رفاهی کمی برخوردار هستند و نمی‌توانند برای ساعات خالی فرزندانشان برنامه ریزی مناسبی داشته باشند و این موضوع می‌تواند آسیب‌زا تلقی ‌شود.



عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان مربوطه در کارگروه آلودگی هوای پایتخت به فکر دیگری جز تعطیلی مدارس باشند./



 پایان پیام


  • کد خبر : 176194
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار