خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/12/22 - 16:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
بختیار:

مردم از سفر به ترکیه پرهیز کنند/ ترکیه امن نیست

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت خارج امنیت اتباع ایران درترکیه را تامین کند، عنوان کرد: مردم از سفرهای غیر ضرور به ترکیه اجتناب کنند چرا که این کشور امنیت لازم را ندارد.

علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به هشدار وزارت خارجه برای اجتناب از سفر به ترکیه اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه کشور جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد، در سال های اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای نوروزی به کشوری مانند ترکیه هستیم.



نماینده مردم گلپایگان در مجلس دهم شورای اسلامی عنوان کرد: در سال جاری امنیت کشور ترکیه به قدری کاهش یافته است که بارها وزارت خارجه هشدار داده است مردم از سفرهای غیر ضرور به این کشور اجتناب کنند، بنابراین با شرایط موجود در ترکیه و فعالیت گروه های ترورستی دراین کشور توصیه می شود مردم ترکیه را برای سفر نوروزی انتخاب نکند.



وی ادامه داد: بهتر است مردم برای توسعه اقتصادی کشور و به خطر نداختن امنیت خود در داخل مرزهای جمهوری اسلامی سفر نوروزی داشته باشند.



این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر انتظار می رود وزارت خارجه به غیر از هشدار مسافرتی و صدور بیانیه، با گفت و گوی های دیپلماتیک امنیت مردم در سفر به ترکیه را تامین کند.



بختیار اظهار داشت: سفارت ایران در ترکیه می تواند با رایزنی های لازم حداکثر تلاش خود را برای تامین امنیت ایرانی های حاضر در ترکیه انجام دهد، تامین امنیت اتباع ایران از جمله مهمترین کارهایی است که باید سفارتخانه ها انجام دهند.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از مردم برای انجام ماموریت های اداری و اقتصادی مجبور به سفر به ترکیه هستند بنابراین نمی توان انتظار داشت با هشدار وزارت خارجه کل سفرها به این کشور لغو شود با این حساب لازم است وزارت خارجه برنامه ای برای تامین امنیت اتباع ایرانی در ترکیه داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 193111
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار