خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/10/13 - 14:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
درازهی:

مربیان پیش‌دبستانی تخصص لازم برای آموزش کودکان را ندارند/ لزوم اختصاص اعتبارات برای برگزاری دوره پیش‌دبستانی در سیستان و بلوچستان

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه بچه‌ها در پیش‌دبستانی آمادگی ورود به مدرسه را پیدا می‌کنند، گفت: اکثر مربیان در دوره پیش‌دبستانی تخصص لازم را برای آموزش کودکان ندارند.

محمد باسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وضعیت آموزش در پیش‌دبستانی‌های کشور، گفت: دروه‌های پیش‌دبستانی مهم‌ترین و بنیادی‌ترین مقطع آموزش است و کودکان بسیاری از مهارت‌های اولیه زندگی را می‌آموزند.



نماینده مردم سراوان، سیب و سوران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه برگزاری دوره‌های پیش‌دبستانی در کشورهای توسعه یافته دنیا، تصریح کرد: در ژاپن بیشترین سرمایه‌گذاری در پیش‌دبستانی‌ها و مقاطع ابتدایی می‌شود.



وی با بیان اینکه بچه‌ها در پیش‌دبستانی آمادگی ورود به مدرسه را پیدا می‌کنند، بیان کرد: در این دوره باید دانش‌آموزان باید اجتماعی شدن، خلاقیت و توانایی حل مسئله را بیاموزند.



عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: در اکثر پیش‌دبستانی‌های کشور فعالیت‌هایی مانند بازی و نقاشی انجام می‌شود؛ قوه خلاقیت بچه‌ها، توانایی حل مسئله، اخلاق، ادب و در بچه‌ها تقویت نمی‌شود در نتیجه سودی برای دانش‌آموزان ندارد.



درازهی با بیان اینکه مربیان پیش‌دبستانی‌ها باید توانایی ارتباط با کودکان را داشته باشند، تاکید کرد: اکثر مربیان در دوره پیش‌دبستانی تخصص لازم را برای آموزش کودکان ندارند؛ دانش آنچنانی به کودکان در دوره پیش‌دبستانی افزوده نمی‌شود.



وی با انتقاد از موازی‌کاری در صدور مجوز برای برگزاری دوره پیش‌دبستانی، ادامه داد: با توجه به اینکه متولی آموزش وزارت آموزش و پرورش است فقط این وزارتخانه می‌تواند اجازه صدور مجوز برای پیش‌دبستانی را داشته باشد.



دوره پیش‌دبستانی در اکثر مدارس سیستان و بلوچستان برگزار نمی‌شود



وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان دوره پیش‌دبستانی در بسیاری از مدارس برگزار نمی‌شود، گفت: بچه‌ها بدون گذراندن دوره پیش‌دبستانی وارد کلاس اول می‌شوند؛ آموزش و پرورش باید اعتبارات لازم برای برگزاری این دوره در روستاهای استان را در نظر گیرد.



وی در پایان افزود: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام مردم ایران باهم برابرند بنابراین اگر حقی وجود دارد باید همه مردم از آن برخوردار باشند؛ اگر دوره پیش‌دبستانی مفید است باید درتمام نقاط ایران برگزار شود تا بچه‌ها از آن بهره ببرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 225939
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار