خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/22 - 15:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
قمی تاکید کرد:

مدرسه‌داری به تجارتی پرسود تبدیل شده/تنوع مدارس دلیل فراموشی هدف آموزش و تربیت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است در حالی تنوع مدارس چندین دهه در سیستم آموزشی گستریش یافته که باید آموزش و تربیت هدف اصلی مدرسه‌داران باشد اما کسب درآمد جایی این هدف را گرفته است.

محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه وجود 22نوع مدرسه عدالت آموزشی را از بین برده است، گفت: براساس اصل 30 قانون اساسی آموزش تا مقطع دیپلم باید رایگان باشد اما تنوع مدارس عملا این قانون را زیرسوال برده است این در حالی است که قانون برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین به طور ضمنی به این مهم اشاره شده است.



دانش‌آموزان با دریافت کیفیت آموزشی متنوع در نهایت یک آزمون برای ورود به دانشگاه می‌دهند



نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دانش‌آموزانی که در مدارس 22گانه با کیفیت‌های مختلف آموزش دیده‌اند در نهایت یک آزمون برای ورود به دانشگاه گرفته می‌شود،در حالی که مسئله عدالت آموزشی را مخدوش می‌کند، ادامه داد:در تمام دنیا دانش‌آموزان با هر نوع وضعیت مالی یک نوع خدمات آموزشی دریافت می‌کنند و در شرایط یکسانی به سر می‌برند.



در پی وجود مدارس چندگانه بودجه آموزشی کشور عادلانه تقسیم نمی‌شود و برخی مدارس در محرومیت مطلق به سر می‌برند و به برخی دیگر بودجه‌های کلان سرایز می‌شود



برخی مدارس در محرومیت مطلق به سر می‌برند و به برخی دیگر بودجه‌های کلان سرایز می‌شود



وی با تاکید مجدد مبنی براینکه چندگانگی مدارس عدالت آموزشی را زیرسوال برده است، اضافه کرد: در پی این تبعیض بودجه آموزشی کشور عادلانه تقسیم نمی‌شود و برخی مدارس در محرومیت مطلق به سر می‌برند و به برخی دیگر بودجه‌های کلان سرایز می‌شود.



آموزش و تربیت هدف اصلی مدرسه‌داران باشد



قمی بیان کرد: در حالی این اتفاق چندین دهه در سیستم آموزشی گسترش یافته که باید آموزش و تربیت هدف اصلی مدرسه‌داران باشد اما کسب درآمد  جایی این هدف را گرفته و به نوعی به تجارت پرسود تبدیل شده است.



بهبود سطح کیفی آموزش در مدارس دولتی؛ یکی از اهداف کاهش تنوع مدارس در کشور



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مدارس دولتی، نمونه دولتی، استثنایی، تیزهوشان، سمپاد، عشایری، سما، ورزش، قرآنی، شاهد، هیات‌امنایی و... فهرست 22 گانه مدارس را تشکیل می‌دهند، گفت: یکی از اهداف کاهش تنوع مدارس در کشور بهبود سطح کیفی آموزش در مدارس دولتی است، ضمن آنکه تنوع مدارس عامل اصلی استفاده از کتاب‌های کمک درسی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 266512
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار