خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/24 - 09:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
در صحن علنی مجلس انجام شد

مخالفت مجلس با درخواست اولویت الحاق دو تبصره به قانون آئین نامه داخلی مجلس

نمایندگان مجلس با در اولویت قرار گرفتن الحاق دو تبصره به قانون آئین نامه داخلی مجلس در زمینه اعلام اسامی نمایندگانی که در رأی گیری ها شرکت نمی کنند، مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 24 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، با درخواست در اولویت دستور قرار گرفتن طرح الحاق دو تبصره به ماده 119 قانون آئین نامه داخلی مجلس با 58 رأی موافق، 106 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.



غلامرضا کاتب به عنوان نماینده درخواست کنندگان در اولویت قرار گرفتن الحاق دو تبصره به قانون آئین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: هرکس بخواهد اقتدار و عزت مجلس را کاهش دهد در جهت منافع مردم حرکت نمی کند.



رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس با بیان اینکه انضباط مجلس با شفافیت افزایش پیدا می کند، بیان کرد: مجلس دهم هرگز طرحی که مخالفت شفافیت بوده را رد نکرده است و اصل شفافیت مورد موافقت همه نمایندگان قرار دارد.



محمدحسین فرهنگی در مخالفت با این درخواست اولویت، ضمن بیان تذکری اظهار داشت: ما در حال بررسی مالیات بر ارزش افزوده بودیم که با تغییر دستور مورد بررسی قرار گرفت و اگر اکنون بررسی مالیات بر ارزش افزوده را به دلیل درخواست اولویتی که اکنون مطرح شده کنار بگذاریم خلاف تبصره یک ماده 100 آئین نامه عمل کرده ایم.



مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: تذکر قابل تحمل است و مجددا این موضوع را در هیات رئیسه بررسی می کنیم تا به صورت صحیح تصمیم گیری شود.



اسدالله عباسی در موافقت با اولویت الحاق دو تبصره به قانون آئین نامه داخلی مجلس، گفت: بایستی آراء نمایندگان شفاف باشد و مجلس هرگز مخالف شفافیت نبوده است، این موضوع اهمیت فراوانی دارد و بهتر است درخواست نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن این طرح به تصویب برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 294042
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار