خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/08/10 - 14:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نانواکناری:

محکومیت شهروندان بحرینی به اتهام‌ جاسوسی ایران بهانه‌تراشی است/ حاکمیت بحرین خواهان وابستگی انقلابیون به ایران

عضو کمیسیون امنیت مجلس، گفت: حاکمیت بحرین برای مقابله با انقلاب خودجوش مردم به طرح اتهامات جاسوسی ایران پرداخته و برای شهروندان حکم حبس ابد و حبس‌های طولانی مدت صادر کرده است.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به محکومیت شهروندان بحرین به حبس ابد و حبس‌های طولانی مدت با اتهام جاسوسی برای ایران، گفت: سران حکومت وابسته به آمریکا همانند ایلات متحده به دنبال بهانه تراشی علیه ایران بوده تا جمهوری اسلامی را در اقدام عملی غیرمنصفانه قرار دهد. لذا حکومت‌هایی چون بحرین و عربستان سعودی با بهانه‌گیری به دنبال انتصاب این اقدامات به ایران هستند.



نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انقلاب بحرین به وسیله مردم هدایت شده کما اینکه اقدامی خود جوش و مردمی است تا از ظلم و ستم خارج شوند، بنابراین «مردم» بر علیه حاکمیت بحرین دست به اقدامات انقلابی زدند.



وی افزود: منطقی برای اقدامات حاکمیت بحرین وجود ندارد از این رو با بهانه‌جویی‌ها و اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی خواهان وابستگی انقلابیون به ایران و عوامل خارج از کشور هستند، هرچند جمهوری اسلامی از اقدامات مردمی بحرین حمایت کرده اما وابستگی بین آنها و ایران وجود ندارد.



نانواکناری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مفاد قانون اساسی حامی همه مستضعفان بر روی کره زمین است، گفت: انقلاب اسلامی با نگاه نو اندیش و حمایت پویا سبب بیداری و تحقق احساس رهایی مردم شده است، این موضوع برای مردم جهان جهت رهایی از ظلم و ستم نیز راهنما و الگوست.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمان بحرین از تحقق منطق الهی در قالب انقلاب مردمی هراسان هستند، تصریح کرد: از این رو ایران هراسی را در دستور کار خود قرار داده و به هر بهانه‌ای آن را مطرح می‌کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حال آنکه جمهوری اسلامی این نوع رفتارهای خصمانه حاکمان بحرین را محکوم و برای مدافعان مسیر استقلال مردم آرزوی توفیق و موفقیت می‌کند.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ دادگاه آل خلیفه ۱۸ جوان را به اتهامات واهی همچون جاسوسی برای ایران به سلب تابعیت، حبس ابد و تحمل ۱۰ تا ۱۵ سال زندان محکوم کرد. بر اساس ادعای وزارت کشور بحرین متهمان این پرونده متهم به جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنین متهم هستند از مقامات سپاه پاسداران و حزب الله لبنان حمایت فکری و مالی جهت تشکیل گروه تروریستی که از آن به عنوان شاخه نظامی جنبش الوفاء بحرین یاد شده اقدام نموده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 217352
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم