خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/23 - 11:16
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اجتماعی
پاپی زاده با ابراز نگرانی از شیوع کرونا در خوزستان:

محدودیت‌های نسبی کرونایی باید حفظ شود / سهل انگاری موجب افزایش آمار می‌شود

نماینده مردم دزفول در مجلس با تاکید بر اینکه کرونا را باید جدی گرفت، گفت: محدودیت‌های نسبی کرونایی باید حفظ شود زیرا سهل‌انگاری در مقابله و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی موجب پیشرفت و اوج گرفتن آن می‌شود.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با ابراز نگرانی از شیوع کرونا در استان خوزستان، گفت: سهل‌انگاری در مقابله با کرونا و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی موجب پیشرفت و اوج گرفتن آن می‌شود؛ در روزهای نخست  در مورد این ویروس به خوبی اطلاع‌رسانی و مردم نکات بهداشتی را رعایت کردند و بیماری تا حدودی مدیریت شد اما متاسفانه این روند تداوم نداشت و اطلاعات اشتباه و غلطی مبنی بر اینکه شیوع این ویروس با گرمای هوا متوقف می‌شود و در مناطق گرم توان تکثیر و گسترش ندارد ارائه شد در حالی که در حال حاضر در استان خوزستان که هوای گرمی دارد با شیوع کرونا مواجه هستیم.



نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان مربوطه باید پاسخ دهند که وقتی موضوعی از طریق مراجع علمی به طور کامل تایید نشده چرا در مورد آن اظهارنظر می‌کنند.



وی با تاکید بر اینکه کرونا با قرنطینه کنترل و مهار می‌شود، ادامه داد: در روزهای نخست اعلام کرونا در استان خوزستان به خوبی عمل و تدابیر مناسبی اتخاذ شد اما از سرگیری فعالیت‌های اجتماعی باعث شد مردم خطر کرونا را جدی نگیرند.



نماینده مردم دزفول در مجلس دهم با بیان اینکه شهرستان دزفول در راس بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان قرار دارد، گفت: محدودیت‌های ایجاد شده باید به صورت مدیریت شده کاهش می یافت نه اینکه به یکباره تمامی آنها برداشته می‌شد زیرا مردم تصور کردند کرونا موضوع مهمی نیست و نباید جدی گرفته شود.



پاپی زاده یادآور شد: طی هفته‌های اخیر با توجه به کاهش اقدامات مقابله‌ای در گفت و گویی پیش‌بینی کردم که کرونا در شهرستان دزفول در حال گسترش است اما متاسفانه کسی به این موضوع توجه نکرد و در حال حاضر این پیش‌بینی به واقعیت پیوست.



نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی 400 تا 500 نفر برای پیگیری مسائل قضایی در فضای محدود حضور پیدا می‌کنند چگونه باید انتظار داشته باشیم کرونا کنترل شود؛ در این رابطه بهتر بود تدابیر مناسب برای انجام غیرحضوری امور مردم یا افزایش تعداد شعب اتخاذ می‌شد.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم با تاکید بر اینکه کاهش محدودیت‌های کرونایی افزایش تعداد مبتلایان را به دنبال دارد، گفت: کاهش محدودیت‌ها تاثیر خود را طی دو تا سه هفته آینده نشان می‌دهد بنابراین نمی‌توان انتظار داشت آمار کرونا در استان خوزستان به ویژه شهرستان دزفول کاهش یابد.



نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه امسال با وجود بحران کرونا تعداد مسافران نوروزی در استان بالا بود، گفت: تا 15 فروردین کنترل خوبی صورت گرفت و تعداد مسافران کم بود اما به دلیل این برداشت اشتباه که در استان خوزستان کرونا شیوع کمتری دارد بسیاری از مردم به سمت استان سرازیر شدند و این امر افزایش تعداد مبتلایان در استان را به دنبال داشت.



وی یادآور شد: باید آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود که گرمی هوا ویروس کرونا را متوقف نمی‌کند و همچنان باید نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ترس از کرونا نباید به صورت صد در صد از بین برود، گفت: بر اساس اظهارات وزیر بهداشت آنفلوآنزا و کرونا در پاییز با هم بروز می‌کنند و یکی از پاییزهای سخت را در پیش داریم بنابراین ایجاد امنیت کاذب در ذهن مردم اشتباه است و باید نگرانی نسبی مردم از این ویروس حفظ شود و آن را به فراموشی نسپرند زیرا اگر دغدغه‌ای نباشد مراقبتی صورت نمی‌گیرد؛ کرونا را باید جدی گرفت و سهل‌انگاری در این رابطه به هیچ وجه درست نیست و اگر سهل انگارانه عمل شود امکانات بهداشتی و درمانی هم به هیچ وجه پاسخگو نخواهد بود.



پاپی زاده افزود: باید با فرهنگ‌سازی، ارائه آموزش‌های لازم و جلوگیری از اجتماعات در مسیر کنترل ویروس کرونا گام برداریم و مسئولان هم نباید جوگیر شده و محدودیت‌ها را کاهش دهند بلکه باید محدودیت‌های نسبی اعمال شود البته نمی‌توان محدودیت‌های کامل اعمال کرد زیرا اقتصاد کشور فلج می شود.



نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از عملکرد استاندار خوزستان در مقابله با کرونا تشکر کرد و ادامه داد: ایشان با تشخیص مناسب اقدامات خوبی را برای مقابله با این ویروس در استان انجام دادند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297763
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار