خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/11 - 11:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
قاضی زاده هاشمی با صدور پیامی به مناسبت روز مجلس:

مجلس، چکیده خون هزاران شهید و نماد بی‌بدیل مردم‍سالاری دینی است

نایب رئیس مجلس با صدور پیامی به مناسبت روز مجلس، گفت: مجلس شورای اسلامی چکیده خون هزاران شهید و نماد مسلم و بی‌بدیل مردم‍سالاری دینی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده‌هاشمی   نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسب روز مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی چکیده خون هزاران شهید است که برای برافراشتن پرچم اسلام جانفشانی‌ها کردند و نهادی‌ست که با برآمدن از دل ملت به نماد مسلم و بی‌بدیل مردم‍سالاری دینی در جامعه اسلامی بدل گشته است.



متن پیام به شرح زیر است:



تطابق نامگذاری روز مجلس با سالروز شهادت شهید مدرس، نشان از مسیر مبارزه و ایستادگی خستگی‌ناپذیر نمایندگان مردم در مقابل استبداد و استعمار بیگانه درصحنه‌های گوناگون است. مجلس شورای اسلامی چکیده خون هزاران شهید است که برای برافراشتن پرچم اسلام جانفشانی‌ها کردند.



مجلس تبلور اراده ملت است، مجلس عصاره زحمت‌های طاقت فرسای امتی سلحشور و مقاوم است؛ از این رو باید مظهر حاکمیت و قدرت مردم باشد و ما نمایندگان نیز، باید در جهت اراده و خواست مردم و صلاح جامعه و اسلام گام برداریم.



بر ماست که بدانیم، مجلس نهادی‌ست که با برآمدن از دل ملت به نماد مسلم و بی‌بدیل مردم‍سالاری دینی در جامعه اسلامی بدل گشته است. نهادی که در طول بیش از یک قرن فعالیت خود بنا به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی «خانه واقعی ملت» نام گرفته است و همواره در راس امور نظام مقدس جمهوری اسلامی درخشیده است.



بنده و دیگر همکارانم در مجلس شورای اسلامی باید از منازعه و تفرقه اجتناب نماییم و طبق منویات معمار کبیر انقلاب به امر آموزنده الهی گوش فرا دهیم؛ «و لا تنازعوا فتفْشلوا و تذْهب ریحکمْ» که دنباله آن تنازع، فشل شدن و شکست است.



همچنین ما نمایندگان مردم باید به فکر مسائل اصلی و کلیدی کشور باشیم، و بر اساس اسلام عزیز و قانون اساسی، بر طرح‌ها و لوایحی لباس تقنین بپوشانیم که مشکلات اساسی کشور را مرتفع و سیاست های زیربنایی در امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در راستای کمک به محرومین و رفع استضعاف به مورد اجرا در آید./



پایان پیام

  • کد خبر : 309209
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار