خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/30 - 16:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
اکبری:

مجلس یازدهم قوانین حوزه محیط زیست را با جدیت پیگیری کند

عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه مجلس دهم گام موثری برای تصویب قوانین حوزه محیط زیست برداشت از مجلس یازدهم خواستار پیگیری اجرای قوانین این حوزه شد.

علی اکبری در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مجلس دهم گام موثری برای تصویب قوانین حوزه محیط زیست برداشت، گفت: در مرحله اول باید بتوان قوانین موجود و تکالیف ذاتی محیط زیست را عملیاتی کرد.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با یادآوری برخی قوانین تصویب شده در حوزه محیط زیست، افزود: قوانین مهمی مانند حفاظت از خاک و تالاب‌ها، حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان، طرح تنفس جنگل و هوای پاک در مجلس دهم تصویب شد و نیاز است مجلس یازدهم با نظارت قوی زمینه اجرای این قوانین را فراهم کند.



وی با تاکید بر اینکه ارزیابی اثرات زیست محیطی در پروژه‌های بزرگ باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در بسیاری از موارد این موضوع به چالش‌های سیاسی تبدیل و به محیط زیست و ارزیابی‌ها کمتر توجه می‌شود در واقع در ارزیابی اثرات زیست محیطی اثرات ناشی از انجام پروژه ها به نحوی باید انجام شود که آسیبی به محیط زیست وارد نشود.



نماینده مردم شیراز در مجلس دهم با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست نباید وارد کارهای اجرایی شود، تصریح کرد: بلکه باید حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و حیات وحش را در کانون توجه قرار دهد.



اکبری افزود: رئیس سازمان محیط زیست معاون رئیس جمهور است و می‌تواند به خوبی از این جایگاه برای پشتیبانی و حمایت از محیط زیست استفاده کند.



عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم باید قوانین مصوب حوزه محیط زیست را با جدیت پیگیری کند، گفت: به طور معمول یک نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در شورای عالی محیط زیست حضور می‌یابد و انتظار می رود این نماینده تلاش مناسبی را برای حمایت از محیط زیست داشته باشد همچنین فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم هم باید به محیط زیست و اهمیت آن توجه ویژه داشته باشد و موضوعات محیط زیست را به خوبی رصد کند زیرا بخش عمده مشکلات و گرفتاری‌های کشور مانند خشکسالی‌ و سیلاب‌ها ناشی از بی توجهی به محیط زیست است./



پایان پیام

  • کد خبر : 296866
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار