خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/08 - 16:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی:

مجلس دهم به صورت متوازن بین خواست مجموعه نظام و مردم اداره شد

عضو هیات رئیسه مجلس تخریب‌ها علیه مجلس دهم را قضاوت‌های بی‌مبنا، تند و افراطی برشمرد وگفت: مجلس دهم به صورت متوازن بین خواست مجموعه نظام و مردم اداره شد.

علیرضا رحیمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت، ، با بیان اینکه مجلس به عنوان یکی از ارکان نظام در قانون اساسی جایگاه مشخصی دارد، افزود: در تاریخ دموکراسی ایران از مشروطه تا به امروز تاثیرگذاری مجلس هم در فضای سیاسی و حکمرانی و هم اجتماعی مشخص و روشن بوده به این معنا که ایفاگر نقش مستقیم مردم در مدیریت و در فضای سیاسی و اجتماعی کشور بوده است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی توان با ادعای دفاع از رهبری به تخریب مجلس پرداخت ادامه داد: وقتی نگاه افراطی به سمت تخریب مجلس می رود به طور طبیعی تخریب یک رکن از ارکان نظام هدف گرفته شده این در حالی است که هم سیره امام (ره) و هم شیوه مقام معظم رهبری همواره بر این مدار بوده که در کمال ادب و احترام نسبت به مجلس نقدها را مطرح و مسیرها را مشخص کردند.



وی با انتقاد از استفاده از ادبیات توهین آمیز نسبت به پارلمان تاکید کرد: در شرایط حساس امروز آنچه بیش از همه باید مورد توجه همگان قرار گیرد حفظ فضای همدلی و آرامش در فضای انتخابات است تا بتوانیم با یک رقابت سالم و نه تخریبی به استقبال انتخابات بهتر برویم.



رحیمی با بیان اینکه برخی به نام انقلابی گری تلاش دارند تا نیروهای دلسوز کشور را کنار بزنند تصریح کرد: نکته این جاست که امروز کسانی ادعای انقلابی گری دارند سابقه‌شان زیر سوال بوده و در واقع سابقه روشنی در این خصوص ندارند، این گروه دلسوزان نظام و کسانی که مورد تایید مراجع رسمی بوده و در محدوده حوزه‌های انتخابیه خود مرجعیت اخلاقی و سیاسی دارند را به اسم انقلابی گری کنار می‌زنند؛ البته این خسارتی است که در طول 40 سال گذشته به خصوص در دهه اول انقلاب با آن روبرو بودیم به طوریکه یکسری نیروهای توانمند و برجسته با انگ های مختلف افراطیون، کنار گذاشته شده و کشور از خدمات و وجود این افراد دلسوز و توانمند محروم شده است.



عده ای، شخصیت های ملی را به نام انقلابی گری تخریب می کنند



این عضو هیات رئیسه مجلس درباره تخریب ها علیه رئیس مجلس گفت: ارزیابی درباره مدیریت مجلس باید در مقایسه با دوره‌های قبل و به صورت منطقی باشد، صرف یک ادعا که بگویند آقای لاریجانی بدترین رئیس بوده یا مجلس دهم بدترین مجلس بوده قضاوت‌های بی مبنا، تند و افراطی است.



وی با بیان اینکه مجلس نسبت به شخص آقای لاریجانی قضاوت مثبتی دارد تاکید کرد: نگاه مجلس این است که آقای دکتر لاریجانی مجلس را با نگاه حاکمیت و مردم سالاری اداره کردند به طوریکه مجلس دهم به صورت متوازن بین خواست مجموعه نظام و مردم اداره شد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گروهی، شخصیت های ملی را به نام انقلابی گری تخریب می کنند گفت: این اقدامات در حالی انجام می شود که به این افراد فرصت دفاع هم داده نمی شود، این بالاترین ظلمی است که هم رهبری، هم  قوه قضاییه و هم دادستان کل کشور باید به آن ورود کرده و این فضا را تغییر دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 294907
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار