خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/15 - 12:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوریان با اشاره به وعده راه اندازی اینستکس در آینده‌ای نزدیک:

ماهیت راهبرد اروپا و آمریکا بر اساس سیاست چماق و هویچ است، نه وعده صادقانه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد صحبت از راه اندازی اینستکس در آینده ای نزدیک صرفا تاکتیک اروپایی ها برای خریدن زمان و فرصت ایجاد کردن در راستای افزایش فشارها علیه ایران است.

اردشیر نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به خبرهای منتشر شده در خصوص اجرای کانال مالی و تجاری مشترک ایران و اتحادیه اروپا، موسوم به اینستکس در آینده ای نزدیک، گفت: ممکن است اروپایی ها برای مدتی اقدامات مالی و مبادلات اقتصادی با کشورمان داشته باشند اما هیچکدام از این موارد مانند اینستکس در چارچوب حقوق ایران در برجام قابل قبول نیست.



نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع حقوق و منافع ایران اسلامی در برجام کاملا مشهود بوده و اروپایی ها باید به تحقق آنها بپردازند.



وی با اشاره به اینکه این اقدام صرفا تاکتیک اروپایی ها برای خریدن زمان و فرصت ایجاد کردن در راستای افزایش فشارها علیه ایران است، ادامه داد: به عبارتی ماهیت سیاست اروپا و آمریکا همواره بر اساس راهبرد چماق و هویچ یا فشار سنگین و مذاکره بوده است.



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در واقع باید اذعان کرد رفتار دوگانه اروپایی ها در مواجه با کشورها در راستای تامین منافع خودشان است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد فشار حداکثری آمریکا و فرصت سوزی اروپایی ها دو لبه‌ی یک قیچی برای بریدن یک موضوع هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 295105
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار