خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/28 - 11:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
بروجردی:

ماحصل مذاکرات با اروپا مطابق وعده داده شده به ایران نبود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: ماحصل مذاکرات با اروپا مطابق وعده داده شده به ایران نبود، لذا ساز و کار مالی INSTEX باید تقویت و تکمیل شود.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان اینکه اروپایی‌ها یک بار دیگر ناتوانی خود را در برابر فشار آمریکا به نمایش گذاشتند، گفت: عملکرد اروپا به این شیوه تحت هیچ شرایطی برای اتحادیه‌ای با مجموع 28 کشور اتفاق خوبی نیست.



نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اروپا می‌توانستند به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند تا اعتماد جمهوری اسلامی را جلب کند.



INSTEX وعده داده شده اروپایی‌ها به ایران نبود



وی افزود: ساز و کار طراحی شده INSTEX اروپایی‌ها هم نتوانست رضایت جمهوری اسلامی ایران را تامین کند، ساز و کار مالی که اروپایی‌ها وعده آن را داده بودند، فراتر از این موارد بود لذا این گام آنها تنها به عنوان پیش قدم قابل قبول برای جمهوری اسلامی ایران است.



بروجردی ادامه داد: کانال INSTEX تاکنون تاثیر مثبتی برای جمهوری اسلامی نداشته است لذا در ادامه مسیر باید ببینیم چه پیش می آید. این کانال مالی باید مجموعه شرکت هایی که مورد هجمه، تهدید و تحریم آمریکایی ها هستند را تعدیل و مورد استفاده قرار گیرد.



ایران دیگر بر اساس واقعیات در مورد روابط با اروپا تصمیم می‌گیرد



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی منتظر است تا خروجی تصمیم اروپایی‌ها در عمل مشخص شود اما در سال جاری بر اساس واقعیات تصمیم قاطعی خواهیم گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 276641
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار