خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/25 - 19:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
جمالی نوبندگانی ضمن برشمردن تبعات اجتماعی تعطیلی لیگ برتر فوتبال:

لیگ برتر فوتبال با حضور یک پنجم تماشاگران از سرگرفته شود

عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به تبعات اجتماعی ناشی از تعطیلی لیگ برتر فوتبال، تصریح کرد: در مقطع کنونی می‌‎توانیم لیگ برتر فوتبال را با یک پنجم ظرفیت ورزشگاه‌ها یا بدون تماشاگر ادامه دهیم.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره شروع مجدد لیگ برتر فوتبال در کشور، اظهار کرد: به این موضوع باید از ابعاد مختلف پرداخته شود و باید مسئلی همچون منافع باشگاه‌‎ها، رعایت پروتکل‌های AFC و FIFA، معرفی تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا، تعیین تیم‌های سقوط کننده از لیگ برتر به لیگ دسته اول، درآمد باشگاه‌ها از مسابقات و و مهم‌تر از همه تبعات اجتماعی ناشی از برگزار نشدن مسابقات را در نظر داشت.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران پیش از شیوع ویروس کرونا و با گرانی نرخ ارز نیز مشکلات عدیده‌ای برای پرداخت مطالبات خود به ویژه به مربیان و بایکنان خارجی داشتند که این مشکلات امروز با تعطیلی لیگ برتر فوتبال دو چندان شده است.



این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: همانطور که با اطلاع از خطرناک بودن گشایش ادارات و برخی مراکز اقتصادی، اما این اقدامات را مدیریت شده و با رعایت پروتکل‌ها ترتیب دادیم، می‌توانیم لیگ برتر را نیز برگزار کنیم.











محمدجواد جمالی نوبندگانی


 



وی برگزاری بدون تماشاگر و یا با تماشاگر محدود را راهکاری معقول در چنین شرایطی برشمرد و در عین حال با برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در تهران مخالفت کرد و گفت: حتی در نبود تماشاگر نیز تیم‌های سایر شهرها به استادیوم و آب و هوای شهر خود عادت دارند. ضمن اینکه در صورت برگزاری متمرکز مسابقات در تهران، هزینه‌هایی به تیم‌های شهرستانی از جمله هزینه حمل و نقل و اقامت تیم در تهران تحمیل می‌شود.



جمالی نوبندگانی با بیان اینکه تعطیلی رقابت‌های فوتبال همچنین تبعات اجتماعی مهمی و بعضا خطرناکی در پی دارد، گفت: در روزهای قرنطینه، بسیاری از جوانان و علاقه‌مندان در روزهای شنبه و یکشنبه لیگ‌های خارجی و پنجشنبه و جمعه لیگ برتر فوتبال کشورمان را دنبال می‌کردند که این مسئله در کنترل هیجانات مردم در خانه بسیار تأثیرگذار بود که با تعطیلی به یکباره همه این رقابت‌ها خلأ مهمی در تخلیه هیجانات به وجود آمده است.



عضو فراکسیون ورزش مجلس پیشنهاد کرد که مسابقات لیگ برتر بدون تماشاگر یا با حضور یک پنجم تماشاگران به صورت مدیریت شده برگزار شود. البته در فوتبال دنیا نیز روش‌های مختلفی اتخاذ شده؛  برای مثال در فرانسه پایان مسابقات اعلام شد و تیم پاریسن ژرمن به عنوان قهرمان این فصل معرفی ولی در انگلیس نیز مقرر شد بازی‌ها ادامه پیدا کند؛ لذا ما نیز باید نسخه واحد خود را برای ادامه لیگ برتر داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 297847
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار