خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/07 - 15:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فلاحت‌پیشه مطرح کرد

لزوم گنجاندن موضوع رفع تحریم‌ها در قطعنامه شورای امنیت درباره بحران کرونا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نماینده ایران در سازمان ملل باید تلاش کند تا تجربیات، انتظارات و نیازهای جمهوری اسلامی و در رأس آنها موضوع رفع تحریم‌ها را در قطعنامه شورای امنیت در خصوص بحران کرونا بگنجاند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با یادآوری نشست شورای امنیت ظرف روزهای آتی و تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص بحران ویروس کرونا، گفت: نماینده ایران در سازمان ملل متحد در چنین شرایطی باید به دفاع از جمهوری اسلامی بپردازد و با کشورهای نزدیک به ایران که عضو دایم شورای امنیت هستند، رایزنی و گفت‌وگو کند. ایران با نوساناتی جزء هفت یا هشت کشور نخست درگیر بحران به لحاظ همه شاخص‌ها کرونا بوده است.



نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گنجاندن تجربیات، انتظارات و نیازهای جمهوری اسلامی ایران در قطعنامه شورای امنیت حق طبیعی کشور ماست. در چنین شرایطی نماینده ایران در سازمان ملل متحد باید تلاش کند مسائل مورد انتظار در قطعنامه پایانی قید شود.



وی افزود: هرچند ایران عضو شورای امنیت نیست اما ارتباط خوبی با روسیه و چین از اعضای دایم شورای امنیت دارد و در زمینه مسائل پزشکی ارتباط غیرسیاسی خوبی با کشورهای اروپایی دارد. نماینده ایران حتی با کشوری مانند انگلیس می‌تواند نشستی برگزار کند و نکته نظرات جمهوری اسلامی برای مقابله با کرونا را مطرح کند.



فلاحت‌پیشه تاکید کرد: در رأس تمام موضوعات قطعنامه شورای امنیت باید بحث تحریم در شرایط کرونا قرار گیرد زیرا تحریم اقدام ظالمانه‌ای است که تنها به ملت ایران ضربه نمی‌زند بلکه کشورهای دیگر هم آسیب می‌بینند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دوران سخت مقابله با کرونا را گذرانده است اما رفع تحریم‌ها باید مطرح شود تا در شرایط مشابه آسیب‌ها کاهش یابد البته گام اساسی جبران خسارت‌های ناشی از تحریم است که باید در قطعنامه شورای امنیت پیش‌بینی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 297122
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار