خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/25 - 09:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
امینی فرد:

لزوم مناسب سازی معابر شهری برای تردد نابینایان و معلولان/ طول عمر ایرانیان افزایش داشته است

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: فضا‌سازی و بهسازی معابر و مبلمان شهری برای سالمندان و معلولین در سالیان اخیر توفیقات اندکی داشته و با استاندارد های موجود فاصله بسیار زیادی دارد.

محمد نعیم امینی فرد درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با وضعیت نامناسب معابر شهری برای نابینایان گفت: فضا‌سازی و بهسازی معابر و مبلمان شهری برای سالمندان و معلولین در سالیان اخیر توفیقات اندکی داشته و با استاندارد های موجود فاصله بسیار زیادی دارد.



مسئولیت تبیین ضرورت‌ مناسب سازی معابر عمومی برای تردد نابینایان بر دوش سمن‌ها



نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی، بر ضرورت مناسب سازی معابر عمومی به منظور  سهولت در تردد معلولان و نابینایان تاکید و افزود:  ضرورت طراحی و مناسب سازی معابر وفضاهای شهری برای مسئولین امور شهری به درستی تبیین نشده است. امروزه مسئولیت تبیین این ضرورت‌ها بر عهده سازمان‌های مردم نهاد است.



این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد:  امروزه به دلیل افزایش طول عمر زندگی ایرانیان، سالمندان  به مرور زمان دچار پدیده  کم‌بینایی می‌شود، افزایش جمعیت سالمندان ایران در سال‌های آینده توجه بیشتر مسئولین امر در راستای بهسازی معابر و  اجرای فضای مناسب مبلمان شهری را طلب می‌کند. 



لزوم تخصیص ارز مناسب به دارو و تجهیزات پزشکی



وی تصریح کرد: متاسفانه تجهیزات چشم پزشکی در گروه یک قرار ندارند و ارز 4200 تومانی به آن تعلق نمی‌گیرد و این گروه نوعاً دارو و لوازم مصرفی را تحت پوشش قرار داده است. این موضوع باعث افزایش قابل توجه قیمت تجهیزات چشم پزشکی شده  است. از طرفی بعضی از محدودیت های بروکراسی نیز باعث شده در گمرک علاوه بر هماهنگی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور حتی با ارز نیمایی هم قادر به تضمین تجهیزات چشم پزشکی نباشیم.



 



 بیشتر بخوانید: 



 





 



نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: ارزی که برای دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده و کمیسیون هم پیگیری می‌کند، باید به موقع تخصیص پیدا کند، این هماهنگی‌ها باید بین وزارت بهداشت، گمرک و بانک مرکزی برای تخصیص ارز در زمینه تجهیزات چشم پزشکی بیشتر شود./



پایان پیام 

  • کد خبر : 264438
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار