خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/04/30 - 16:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محجوب:

لزوم اصلاح قانون استخدام و بازنشستگی آتش نشانان/ شورای شهر اقدام کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاح قانون استخدام، بازنشستگی و بهره‌مندی آتش‌نشانان از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور را وظیفه شورای شهر برشمرد وگفت: ضرورت دارد هرچه سریعتر نسبت به این موضوع اقدام شود.

علیرضا محجوب در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری شهادت یکی از آتش نشانان در حین اجرای عملیات اطفای حریق، در خصوص وضعیت شغل آتش‌نشانی، گفت: آتش‌نشانان باید مشمول مقررات استخدامی خاص باشند اما متاسفانه شهرداری‌ها در استخدام کارکنان بخش آتش نشانی به مقررات استخدام مشخصی توجه نمی‌کند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آتش‌نشانان از برخی مزایای مشاغل خاص و سخت و زیان‌آور محروم هستند، تصریح کرد: با اینکه آتش‌نشانی جز مشاغل سخت و زیان‌آور است و طبق تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی «افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان‌آور (مخل سلامتی) اشتغال داشته و در هرمورد حق‌بیمه مدت مذکور را به سازمان پرداخته باشند، می‌توانند تقاضای مستمری بازنشستگی کنند» اما استقبال چندانی برای استفاده آتش نشانان از این قانون نشد.



وی یادآور شد: برای رفع مشکل آتش‌نشانان و بهره‌مندی آنان از مزایای قانونی، شورای اسلامی شهر باید نسبت به اصلاح قوانین کاری آنها اقدام کند.



محجوب ضمن یادآوری اینکه از تمامی مراکز آتش‌نشانی تهران بازدید کرده است، گفت: آتش‌نشانان می توانند همانند سایر گروه‌های کاری مشمول قانون مذکور زودتر از موئد مقرر بازنشسته و از مزایای آن بهره‌مند شوند بنابراین ازشورای شهر نیز انتظار می‌رود هرچه‌ سریعتر نسبت به اصلاح قانون استخدام و بازنشستگی و بهره‌مندی آتش نشانان از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام کند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات معاون سابق پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران مبنی بر اینکه در زمان بروز مصدومیت‌ها و شهادت این قشر فداکار و ایثار‌گر  همانند جانبازان و سایر شهیدان مورد توجه  قرار نمی‌گیرند، گفت: حقوق ایثارگرانی که در جبهه و جنگ حضور داشتند را نمی‌توان با حقوق ایثارگران آتش‌نشان مقایسه کرد بنابراین  این قشر نباید انتظار بهره‌مندی از مزایای ایثارگری به میزان ایثارگران جبهه و جنگ را داشته باشند./



پایان پیام


  • کد خبر : 171857
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار