خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/27 - 12:08
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
هاشمی تختی نژاد در نطق میان دستور:

قوه قضاییه با مافیای واردات مواد غذایی برخورد کند

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس تاکید کرد: از قوه قضاییه می خواهیم با مافیای واردات مواد غذایی برخورد کند تا مردم با اطمینان خاطر مواد غذایی خود را مصرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،حسین هاشمی تختی نژاد  در نشست علنی  امروز (دوشنبه27 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: این جانب از لحظه ورود به خانه ملت، تمام همت و سعی خود را بنا گذاشته ام تا با تعامل با نمایندگان و دولتمردان حقوق حقه مردم را استیفا کنم، با تعامل و همدلی توانستیم موفقیت های زیادی را حاصل کنیم، از جمله آنها از صید بی رویه و مخرب کشتی های چینی و حیف و میل صنعت آلومینیوم جلوگیری کنیم.



نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: همچنین موانع احداث بندر خمیر را برطرف کنیم و اجرای عملیات اسکله معدنی و صنعتی را به نتیجه برسانیم تا تحولی در توسعه و عمران اقتصاد دریا محور استان ایجاد شود.



عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: به نظر می رسد با شرایط اقتصادی، سران قوا چاره ای جز افزایش قیمت بنزین نداشته اند اما در شکل و نحوه اجرای آن تدابیر لازم دیده نشده است، بهتر بود مردم و نمایندگان را در جریان گذاشته و توجیه می کردند، اگر منافع و مزایای این اقدام به مردم اطلاع رسانی می شد حتما مردم، دولت را همراهی بیشتری می کردند.



این نماینده مجلس افزود: حال که سران قوا تصمیم گرفتند و مقام معظم رهبری بر آن صحه گذاشتند، دولت باید اقداماتی را انجام دهد تا افزایش قیمت بنزین کمترین تاثیر بر قیمت سایر کالاها و خدمات داشته باشد، همچنین دولت موظف است سهمیه لازم برای صیادان و کشاورزان استان هرمزگان در نظر بگیرد، در ضمن پرداخت به موقع یارانه ها محقق شود تا اعتماد عمومی تقویت شود.



وی تاکید کرد: بنده به عنوان خادم ملت از مردم خوب و ولایی استان هرمزگان که مانند گذشته با بصیرت انقلابی و حفظ آرامش اجازه ندادند دشمنان قسم خورده خدشه ای به میهن اسلامی وارد کنند تشکر و قدردانی می کنم.



هاشمی تختی نژاد اظهار داشت: از حضرت آیت الله رئیسی که به عنوان طلایه دار مبارزه شجاعانه و با تقوای الهی به جان مفسدین رعب و وحشت انداخته است و برای تحقق عدل و خشکاندن فساد، نور امید در دل مردم برافروخته قدردانی و تشکر می کنم. آقای رئیس جمهور از شما می خواهم همکاری کنید تا پرونده های میلیارد دلاری کدخدایان داخلی نیز توسط این سید شریف به دست عدالت سپرده شود.



عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نمایندگان، دولتمردان و مسئولین نکند ما هم مصداق آیه شریف قرآن که می فرماید "لم تقولون مالا تفعلون" این گونه رفتار کنیم که خود در رفاه، آرامش و برج نشین باشیم اما به مردم بگویم مشکلات و نارسایی ها را تحمل کنید. اگر امکانات نیست برای همه نباشد، بیاید برای رضای خدا هم که شده از تشریفات و تجمل گرایی دوری کرده و مثل مردم زندگی کنیم تا درد و رنج آنها را درک کنیم.



نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس عنوان کرد: بندرعباس یکی از بزرگترین درگاه های  اقتصادی کشور، توسط یونسکو به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی به جهانیان معرفی شده است، که جا دارد با افتخار به جوانان، زنان و صنعتگران هرمزگان تبریک بگویم، آقای رئیس جمهور حال که جهانیان  به خلاقیت و ابتکار جوانان ما صحه گذشته اند، انتظار داریم برای جوانان خلاق و برای گسترش کارگاه های کوچک و صادرات و فروش آثار هنرمندان محلی با هدف توسعه گردشگری و جذب گردشگران برنامه ویژه تدارک دیده شود، همچنین لازم است بیش از پیش جوانان ما در بنگاه های اقتصادی از قبیل پالایشگاه های نفت و کارخانجات صنعتی به کار گرفته شوند و امکانات لازم برای کار آفرینی آنها فراهم شود.



قوه قضاییه با مافیای واردات مواد غذایی برخورد کند



این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت معیشتی مردم گفت: گرانی ناشی از تحریم ها و بی تدبیری دولتمردان بر معیشت مردم از یک سو، آلودگی مواد غذایی از طرف دیگر به دغدغه جدی مردم تبدیل شده است، یک روز ذرت آلوده و روز دیگر گندم های مخلوط شده امنیت غذایی مردم را با چالش مواجه کرده است از قوه قضاییه می خواهیم با مافیای واردات مواد غذایی برخورد کند تا مردم با اطمینان خاطر مواد غذایی خود را مصرف کنند.



هاشمی تختی نژاد خطاب به وزیر جهادکشاورزی، اظهار داشت: کشاورزان و روستاییان یکی از اقشار سخت کوش جامعه هستند که بار اصلی تامین مواد غذایی کشور را به دوش می کشند اما کمتر مورد توجه و رسیدگی قرار می گیرند، بنابراین ضرورت دارد اولا سند مالکیت زمین هایی که سال ها و نسل ها بر روی آن تلاش  کرده اند صادر شود، ثانیا برای تضمین درآمد آنها مجوز صادرات محصولاتشان در فصل برداشت داده شود، همچنین تسهیلات لازم برای تامین کود، سم و بذر آنها به عمل آورد.



نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس تاکید کرد: در هرمزگان اقتصاد دریا محور می تواند توسعه پایدار را رقم بزند، اما بی توجهی به منابع و ذخایر زیست محیطی به ویژه دریا زنگ خطری است برای از دست رفتن فرصت ها و سرمایه ها به صدا درآمده است.



وی بیان داشت: هرمزگان حیاط خلوت هیچکس نیست که به بهانه سرمایه گذاری دریا، سواحل و تالاب هایش به خطر بیافتد، دولت موظف است از این منابع ارزشمند با دقت حفاظت و حراست کند به گونه ای که نه سرمایه گذاری متوقف شود نه زیست محیط به فنا برود.



عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: شما خوب می دانید استان هرمزگان به عنوان دروازه اقتصادی کشور در تامین کالاها و محصولات کشاورزی نقش اساسی دارد اما هنوز جاده های آن از مردم قربانی می گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 291327
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار