خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/13 - 09:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
بدری عنوان کرد:

قطب سرم سازی و داروسازی کشور در استان اردبیل در آستانه تکمیل

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس در بازدید از بازدید از کارخانه سرم سازی آرتا‌ فارم گفت: قطب سرم سازی و داروسازی کشور در استان اردبیل در آستانه تکمیل شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه سلسله بازدیدهای میدانی از صنایع مستقر در منطقه، در بازدید از کارخانه سرم سازی  آرتا‌ فارم واقع در شهرک صنعتی شماره ۲، اراده سرما‌گذار این طرح را ستودنی خواند و در راستای پیگیری رفع برخی مشکلات پیش‌روی اجرای این طرح قول مساعد داد.



براساس این گزارش؛  همچنین مدیرعامل شرکت با بیان اینکه کارخانه با ظرفیت تولید ۳۶ میلیون لیتر سرم در سال با آخرین تکنولوژی روز دنیا و پیش‌بینی صادرات به ارزش ۲۰ الی ۳۰ میلیون دلار در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع با ۱۲ هزار مترمربع ساختمان و ۸۰۰ مترمربع فضای آزمایشگاهی در حال احداث و تکمیل است، افزود: ماشین‌آلات داخلی خریداری و مستقر شده و تجهیزات خارجی نیز خریداری شده و در مرحله استقرار است.



صدیفی میزان سرمایه‌گذاری در سرم سازی را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی مصمم هستیم مجموعه را به قطب داروسازی کشور تبدیل کنیم و در فازهای بعدی کار تولید چند داروی دانش‌بنیان را آغاز خواهیم کرد./



پایان پیام



خبرنگار: علیرضا خادمی

  • کد خبر : 326302
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار