خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/10 - 13:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
همتی:

قرنطینه شهرها در مقطع کنونی اثر مثبتی ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه همان روز نخست که اولین مبتلا به کرونا در قم شناسایی شد باید منبع بیماری قرنطینه می‌شد، گفت: امروز قرنطینه شهرها فایده‌ای ندارد چراکه ویروس کرونا در اکثر استان‌ها سرایت کرده است.

احمد همتی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره قرنطینه شدن شهرهای آلوده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در مقطع کنونی ویروس کرونا به اکثر استان‌های کشور سرایت کرده و امروز قرنطینه کردن شهرها فقط به توزیع امکانات بین استان‌ها ضربه می‌زند.



نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاع رسانی در زمینه شیوع ویروس کرونا با تأخیر صورت گرفت، متأسفانه مردم رعایت نکردند و ویروس در سطح کشور به سرعت گسترش یافت.



بیشتر بخوانید:





وی ادامه داد: از سوی دیگر مکان اولیه که منشأ بیماری بوده به صورت ویژه تحت کنترل و مراقبت قرار نگرفت که این فاکتور نیز به افزایش سرعت شیوع کرونا در کشور دامن زد در حالیکه ما باید همان ابتدا منشأ اصلی بیماری را قرنطینه می‌کردیم.



برخی تلفات ناشی از کرونا شناسایی نشده‌ است 



همتی اضافه کرد: در حال حاضر آمار تلفات و مبتلایان به بیماری کرونا با توجه به اینکه بسیاری از موارد قابل شناسایی نیست، بسیار بیشتر از موارد رسمی اعلام شده است و مردم باید این ویروس را جدی بگیرند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، ممکن است اقدام به سفر نزد مردم بیشتر شود؛ در چنین شرایطی قرنطینه شهرها لازم است یا خیر، گفت: به این دلیل که بیماری در اکثر استان‌ها شیوع پیدا کرده است، قرنطینه شهرها نمی‌تواند کمکی برای جلوگیری از توسعه ویروس داشته باشد ولی توصیه ما در این شرایط، لغو هرگونه سفر است./



پایان پیام

  • کد خبر : 295715
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار