خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/08 - 09:07
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ضربه سهمگین رشد شبانه ایرلاین ها به صنعت گردشگری

قرق آسمان برای افرادی خاص

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  گفت: رشد شبانه قیمت بلیت ایرلاین‌ها در شرایط کنونی ابعاد گسترده دیگرى از گرانى‌ها را  در بر مى‌گیرد؛ این رشد قیمت، صنعت گردشگری، هتلداری، بوم گردی ، صنایع دستی و حتی جذب توریست داخلی و خارجی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت در مورد  رشد شبانه قیمت بلیت هواپیما و تاثیرات آن  بر روی صنعت گردشگری گفت: افزایش قیمت‌ها در این دولت به صورت روزانه و به یک امر عادی مبدل گردیده است و هر از چندگاهی شاهد افزایش قیمت از کالاهای اساسی درجه اول تا کالاهای ثانویه هستیم. افزایش خودسرانه بلیت ایرلاین‌ها به تازگی زمزمه گرانی بلیط آبان ماه را یادآوری کرد، حمل و نقل هوایی را مختص به گروهی خاص ندانیم. عده‌ای به دلیل بیماری مجبور استفاده از صنعت هوایی هستند ضمن اینکه زیر ساخت‌های زمینی و ریلی هم چندان مورد توجه واقع نشده‌اند.



در صنعت هوایی با نقطه آرمانی فاصله بسیار داریم



نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر صنعت هوایی کشور هم به دلیل بی توجهی دچار عقبگردهای شده است، از ۳۷۰ فروند هواپیما در کشور حدود ۱۲۰ فروند آن به صورت عملیاتی کار می‌کنند. صنعت هوایی کشور که به واسطه متخصصان توانمند بعد از ۴۰ سال باید به بهترین شکل ممکن پیشرفت مى‌کرد؛ اما هنوز با نقطه آرمانی فاصله زیادى داریم.



رشد شبانه قیمت بلیت ایرلاین‌ها در شرایط کنونی ابعاد گسترده دیگرى از گرانى‌ها را  در بر مى‌‌گیرد؛ نباید یک طرفه به ماجرا نگاه کنیم این رشد قیمت، صنعت گردشگری، هتلداری، بوم گردی ، صنایع دستی و حتی جذب توریست داخلی و خارجی را تحت تاثیر قرار می‌دهد



وی ادامه داد: رشد شبانه قیمت بلیت ایرلاین‌ها در شرایط کنونی ابعاد گسترده دیگرى از گرانى‌ها را  در بر مى‌‌گیرد؛ نباید یک طرفه به ماجرا نگاه کنیم این رشد قیمت صنعت گردشگری، هتلداری، بوم گردی، صنایع دستی و حتی جذب توریست داخلی و خارجی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این شرایط وظایف وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی غیر از برگزاری همایش‌های ناکارآمد چیست؟! این گرانی‌های که به تازگى رشد قیمت بلیت هواپیما و قطار ختم شده است صنعت گردشگری را در بر می‌گیرد.



سیاست افزایش قیمت در صنعت هوایی درست نیست 



عضو کمیسیون عمران  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت هوایی کشور ما می‌تواند بهترین ظرفیت برای درآمدزایی باشد البته با برنامه‌ریزی؛ اینکه افزایش بلیت مسافران به مسیر درآمد ختم شود باید گزینه‌های دیگر از قبیل حمل و نقل بار و یا توسعه صنعت هوایی در خصوص گردشگری یا امداد رسانی پزشکی ختم شود؛ که همگی نشان می‌دهد سیاست گذاری دولت در مورد افزایش قیمت در صنعت هوایی کشور سیاست گذاری درستی نبوده است که ادامه دادن آن بى شک آسیبى جدی به این صنعت وارد مى‌کند.



وی افزود: بسیاری از کشورها با پاندمى شدن ویروس کرونا با برنامه ریزی درست توانستند از صنعت هوایی در راستای پیشرفت صنعت گردشگری و حمل و نقل هوایی استفاده کنند این سوء مدیریت‌ها تا به امروز  نه تنها منجر به بازگشت سرمایه نشده حتی هزینه‌های بسیاری را به همراه داشته است و شاهد خسارت‌های مالی و جانی هم هستیم.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: دولت آینده باید در کنار توجه به زیر ساخت‌های  صنعت گردشگری باید گامی موثر در راستای حمایت از صنایع وابسته به این صنعت بردارند. در حال حاضر بسیاری از مشاغل و صنایع به واسطه شدت گیری کرونا  و سیاست‌هاى اشتباه در ورطه نابودى قرار  دارند و نیازمند توجه مسئولان به ویژه دولت سیزدهم هستند.



بیشتر بخوانید:





به گزارش خبرگزاری خانه ملت، تورج دهقان زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگویی در مورد بی‌توجهی ایرلاین‌ها به نرخ‌های مصوب و هشدارهای داده شده در مورد افزایش قیمت بلیت ایرلاین ها عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی با وجود هشدارهای داده شده همچنان قیمت بلیت هواپیما را به نرخ مصوب برنگردانده‌اند، باید منتظر برخورد از طریق دستگاه‌های نظارتی و قضایی باشند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 322107
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار