خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/28 - 12:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شکری با انتقاد از بهانه‌تراشی بانک‌ها برای عدم فروش اموال مازاد:

قدرت وام دهی بانک‌ها با فروش اموال مازاد افزایش می یابد

رئیس کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است فروش اموال مازاد بانک‌ها توان آنها برای تامین تسهیلات موردنیاز حوزه تولید را افزایش می‌دهد.

محمود شکری رئیس کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت درباره علت تعلل بانک‌ها در فروش اموال مازاد، گفت: اگرچه بهانه‌ی بانک‌ها برای به تاخیر انداختن فروش اموال مازادشان، نبود مشتری مناسب است اما این موضوع توجیهی بیش نبوده و علت اصلی، عدم تمایل آنها به فروش این اموال است.



نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون فروش و واگذاری اموال مازاد بانک‌ها باید اجرایی شود، افزود: بانک‌ها تمایلی به فروش اموال مازاد خود ندارند زیرا بنگاه های اقتصادیشان را از دست می‌دهند.



وی با بیان اینکه قیمت اموال مازاد بانک ها بالا است بنابراین فروش آنها به مشتری‌هایی با توان مالی مناسب نیاز دارد، اظهار کرد: فروش اموال مازاد بانک‌ها توان آنها برای تامین تسهیلات موردنیاز تولید را افزایش می‌دهد.



تنها 40 درصد قانون فروش و واگذاری اموال مازاد بانک‌ها اجرایی شده است



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه فروش اموال مازاد بانک‌ها نه تنها به معنای از دست دادن اموال نیست بلکه منابع مالی آنها را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: بانک‌ها تاکنون تنها 40 درصد قانون فروش و واگذاری اموال مازاد بانک‌ها را اجرایی کرده‌اند که باید هرچه سریعتر زمینه اجرای کامل آن فراهم شود.



به زعم رئیس کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وزارت اقتصاد و دارایی می تواند از طریق نظارت بر عملکرد بانک‌ها آن را ملزم به فروش اموال بانک‌ها مازاد کند.



تجدید ارزیابی دارایی بانک‌ها تنها ارزش دفتری اموال را افزایش می دهد



وی درباره تجدید ارزیابی دارایی بانک‌ها، ادامه داد: تجدید ارزیابی دارایی بانک‌ها تنها صورت‌های مالی بانک‌ها را به روز می‌کند و تغییری در منابع مالی آنها ایجاد نمی کند در واقع این فرآیند ارزش دفتری اموال را افزایش می دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 294200
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار