خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/29 - 10:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
لطفی:

فوت سالانه 16 هزار نفر و معلولیت 60 هزار نفر در سوانح رانندگی/وضعیت جاده‌های کشور غیراستاندارد و پرخطر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در طول سال‌های گذشته هیچ اقدامی برای استاندارد سازی خودروها، مخصوصا وضعیت نابه سامان اتوبوس‌ها و حمل‌و نقل عمومی انجام نشده است.

حسن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  ،در رابطه با وضعیت اتوبوس‌های فرسوده و غیراستاندارد کشورگفت: حوادث و تلفات جاده‌ای در کشومان بسیار زیاد است و حدود 16 هزار نفر سالانه بر اثر سوانح رانندگی فوت و 60 هزار نفر معلول می‌شوند.



نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل وقوع  تصادف در کشور گفت: به صورت کلی در کشورمان تصادفات به سه دلیل عمده رخ می‎دهد، بخشی از تصادفات مربوط به وضعیت جاده‌های غیر استاندارد و پر خطر کشور است، بخشی به دلیل خطاهای رانندگان و عوامل انسانی و در نهایت قسمت عمده این حوادث به وضعیت غیر استاندارد و ناایمن خودروها مربوط می‌شود.



خودروسازان داخلی انگیزه ای برای پیشرفت ندارند



این نماینده مجلس دهم اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته هیچ اقدامی برای استانداردسازی خودروها، مخصوصا وضعیت نابسامان اتوبوس‌ها و حمل‌و نقل عمومی انجام نشده است، مسئولانی که در حوزه تولید خودرو فعالیت می‌کنند صرفا به دنبال منافع شخصی خودشان هستند.



لطفی ادامه داد:برای بهبود این شرایط ابتدا باید نگرش درون وزارت‌خانه‌ها تغییر کند و به سمت تولید خودروهای با کیفیت و استاندارد حرکت کنیم، در ایران قیمت خودروها به نسبت کشور‌های دیگر بالاتر و از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند و متاسفانه انگیزه‌ای در وزارت صنعت و معدن، مخصوصا شرکت های خودرو سازی، برای افزایش کیفیت مشاهده نمی‌شود.



وجود رانت و مدیریت ناکارآمد را علت اصلی عقب ماندگی صنعت خودرو در کشور



این نماینده مردم در مجلس دهم، وجود رانت و مدیریت ناکارآمد را علت اصلی عقب ماندگی صنعت خودرو در کشور دانست  گفت: افراد ناکارآمدی که در صنایع خودروسازی کشور فعالیت می‌کنند، به دنبال ارتقا کیفیت خودروهای داخلی نبوده و هدفی برای توسعه بیشتر این صنعت ندارند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر می‌خواهیم وضعیت حمل و نقل ساماندهی شود باید مدیران ناکارآمد از این صنعت خارج شوند، عدم ساماندهی خودرو ها باعث می‌شود ضرر‌های بیشمار مالی و جانی به مردم وارد شود



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نظارتی مجلس خاطر نشان کرد: مجلس در جزئیات وارد نمی‌شود و تنها قوانین کلی تصویب می‌کند، در حال حاضر به اندازه کافی قانون وجود دارد و با خلا قانونی مواجه نیستیم، از طرفی نمایندگان مجلس به دلیل درگیریهای زیادی که در حوزه‌های انتخابی دارند ،نقش نظارتی خودشان را به صورت کامل انجام نمی‌دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 258674
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار