خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/02 - 14:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
جمالی نوبندگانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز قدس:

فلسطین حلقه اتصال مسلمانان جهان است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم معتقد است اگر اجازه دهیم موضوع فلسطین را به یک موضوع عربی تقلیل دهند، این سرزمین از بین خواهد رفت.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره روز قدس و اهمیت فراتر بودن موضوع فلسطین از یک موضوع عربی گفت: صهیونیست ها و کشورهای غربی همواره موضوع فلسطین را موضوعی عربی-اسرائیلی مطرح می کنند در حالی که مسأله قدس به فرموده امام(ره) مسأله اسلام است.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نباید موضوع فلسطین به موضوعی عربی تقلیل پیدا کند، تأکید کرد: این باعث می شود بگویند عده‌ای (معلوم‌الحال) از فلسطینان با اسرائیل سازش کرده اند و ادامه موضوع به سایر کشورها ارتباطی ندارد.



وی افزود: در شبکه های معاند فارسی زبان نیز دائما روی این مسأله مانور داده می شود که موضوع فلسطین تنها موضوعی میان آنها و اسرائیل است و شعار «نه غزه، نه لبنان» سر می دهند در حالی که فلسطین باید حلقه اتصال مسلمانان جهان باید باشد.



جمالی نوبندگانی در ادامه با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبری مبنی بر فلسطین سرزمینی از نهر تا بحر، گفت: نباید تنها به واگذاری تنها بخش کوچکی از فلسطین به مالکان آن، آن هم با روشی تحقیرآمیز بسنده کرد که این سازش نیز با گروه‌هایی صورت گرفته که سیستم مالی و نظامی آنها دست صهیونیست ها است.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: صهیونیست ها با حمایت آمریکایی ها قصد دارند کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی متصل کنند که ادامه طرح شکست خورده معامله قرن است و در همین راستا برخی کشورها نیز از ترس اسرائیل، سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرده اند اما با جریان مقاومتی که در منطقه حضور دارد تمامی این اقدامات صهیونیست ها را به زوال نزدیک تر می کند.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت اجرای طرحی که چند سال پیش از سوی رهبری مبنی بر همه پرسی از مالکان اصلی فلسطین مطرح شد، خاطرنشان کرد: این طرح در سازمان ملل به عنوان سند به ثبت رسیده و شرط اجرای آن نیز این است که تنها ساکنان اصلی این سرزمین از هر دینی اجازه رأی دادن داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 298152
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار