خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/29 - 11:09
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
درازهی با انتقاد از فراهم نبودن زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان:

فقط یک جایگاه CNG در سیستان و بلوچستان وجود دارد

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، از نبود زیرساخت‌های حمل و نقل و نبود جایگاه CNG در سطح استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرد.

محمد باسط  درازهی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى خانه ملت با اشاره به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: این تصمیم باید در شرایطی که زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور فراهم است، اجرایی می‌شد تا مردم اینچنین دچار مشکل نشوند.



نماینده مردم سراوان، سیب، سوران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته در بیشتر مناطق کشور، زیرساخت‌های اولیه حمل و نقل برای تردد مردم فراهم است، ادامه داد: ولی بیشترین فشار به مردم استان سیستان و بلوچستان تحمیل می‌‎شود که از فقدان ناوگان حمل و نقل عمومی رنج می‌برند.



سیستان و بلوچستان از فقر حمل و نقل عمومی رنج می‌‎برد



درازهی اضافه کرد: زیرساخت‌های حمل نقلی مانند قطار، مترو، فرودگاه و همچنین ناوگان عمومی درون شهری و برون شهری در هیچ یک از شهرهای استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و با توجه به کمبود امکانات درمانی یا اداری، مردم برای انجام هر کار خود، اعم از امور اداری یا درمانی ناچار به مراجعه به مرکز هستند که در این شرایط سهمیه بندی و افزایش قیمت‌ها به شدت دچار مشکل شده‌اند.



قط با یکبار تردد در سطح استان، 60 لیتر بنزین سهیمه‌ای به اتمام می‌‎رسد



وی یادآوری اینکه از شمالی ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان تا جنوب آن حدود 1200 کیلیومتر طول مسیر است، افزود: اگر در طول ماه، یک شهروند فقط یکبار در این مسیر تردد کند، بیش از 60 لیتر بنزین مورد نیاز او است.



این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: بسیاری از مردم در فکر تهیه خودروهای گازسوز هستند اما مسئله دیگر در استان سیستان و بلوچستان وجود فقط یک جایگاه CNG در زاهدان است در حالیکه 12درصد از مساحت کشور را استان سیستان و بلوچستان تشکیل می‌دهد.



وزارت نفت در اعطای مجوز احداث جایگاه CNG سخت‌گیری بی مورد نکند



وی با بیان اینکه تکلیف مردمی که خودروی گازسوز تهیه کرده‌‎اند، چیست و وزارت نفت باید به این مردم پاسخگو باشد؛ گفت: وزیر نفت باید به این مسئله ورود کند و در اعطای مجوز برای احداث جایگاه CNG سخت‌گیری‌های نا به جا را کنار بگذارد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناورى مجلس تصریح کرد: دولت همچنین باید در توسعه حمل و نقل ریلی به ویژه اتمام خط ریلی چابهار هرچه سریع‎تر اقدام کند.



تبعیض آشکار دیگر در استان سیستان و بلوچستان



وی افزود: نکته دیگری که مردم استان سیستان و بلوچستان با آن مواجه هستیم، نوعی تبعیض آشکار در محدود کردن و سهمیه‌ای کردن بنزین آزاد است به این صورت که در تمام کشور بنزین آزاد و سه هزارتومانی سقف ندارد و مردم به هر میزان که بخواهند می‌توانند  از بنزین سه هزار تومانی استفاده کنند ولی در استان پهناور سیستان و بلوچستان، مردم فقط مجاز هستند که 250 لیتر بنزین در ماه استفاده کنند و بیشتر از آن ممنوع است.



نماینده مردم سراوان، سیب، سوران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که مردم برای تردد در سطح استان از یک شهرستان به شهرستان دیگر باید به طور متوسط حدود 700 کیلومتر را طی کنند لذا این مسئله تبعیض ناروایی است که  به بهانه قاچاق سوخت در استان اعمال می‎شود  و باید رفع شود چراکه قاچاق اصلی توسط قاچاقچیان با تانکر و کشتی بوده که از استان‌ نشأت نمی‌گیرد؛ این قاچاقچیان به مجاری ثروت و قدرت متصل هستند و ارتباطی با مردم شریف استان سیستان و بلوچستان ندارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 291480
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار