خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/30 - 05:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فضای سیاسی لبنان با روی کارآمدن دولت جدید، آرامش می گیرد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است که فضای سیاسی لبنان با روی کارآمد دولت جدید، آرامش می گیرد.

سید قاسم جاسمی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نا آرامی های اخیر در لبنان گفت: متاسفانه نا آرامی های چند روز اخیر در لبنان و عدم تشکیل دولت در این کشور باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای مردم و مسئولان لبنانی شده است؛ چراکه نبود دولت در یک کشور، هرج و مرج ایجاد کرده و مسیر پیشرفت را از آن جامعه سلب می کند.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده از شرایط لبنان و دخالت های مکرر در امور داخلی لبنان درصدد ضربه زدن به جایگاه این کشور بوده و تمام تلاش های خود را برای نا آرام جلوه دادن فضای سیاسی و اجتماعی لبنان بکار گرفته اند.



جایگاه پر رنگ لبنان در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریست ها



این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: نقش لبنان به عنوان یکی از محور های مقاومت در منطقه در مقابل زیاده های آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار پر رنگ است، بنابراین دشمن می خواهد با سوءاستفاده از شرایط سیاسی لبنان، نقش مقاومت را در این کشور کم رنگ کرده و نفوذ خود را در لبنان افزایش دهد که جا دارد ملت و مسئولان این کشور، فضا و شرایط را برای دخالت های آمریکا و رژیم صهیونیستی فراهم نکنند.



وی تاکید کرد: پیروزی های مقاومت بر دشمن صهیونیستی و گروهک های تروریستی، ثمره اتحاد و یکپارچگی مردم در کشورهای جبهه مقاومت بوده؛ لذا ایجاد فضای ناامنی در این کشورها علاوه بر اینکه به جایگاه سیاسی این کشورها ضربه می زند، بلکه باعث تضعیف جبهه مقاومت خواهد شد که باید بسیار حساس، در خصوص مسائل به وجود آمده تصمیم گرفت.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تمام گروه های لبنانی باید برای برون رفت ازشرایط نا مساعد فضای سیاسی لبنان با یک دیگر به گفت و گو پرداخته و اختلافات را به نفع مردم لبنان کنار بگذارند تا با تشکیل دولت، بسیاری از مشکلات ایجاد شده مرتفع گردد و در این خصوص جمهوری اسلامی از برقراری اتحاد در میان تمام گروه های لبنانی حمایت می کند. /



پایان پیام

  • کد خبر : 294344
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار