خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/08/03 - 13:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
میرزایی در واکنش به اظهارات مقامات پنتاگون درباره نقش ایران در حمله به کشتی آمریکایی:

فرافکنی پنتاگون بر علیه ایران؛ تلاش آمریکا برای کاهش قدرت مانور تهران در عرصه یمن

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: به میان آوردن نام ایران در عرصه جنگ یمن از سوی آمریکا، بیشتر در راستای اعمال فشار بر ایران است، تا در نهایت قدرت مانور جمهوری اسلامی در این عرصه محدود شود.

جلال میرزایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مقامات پنتاگون درباره نقش ایران در  حمله به کشتی آمریکایی در منطقه یمن، گفت: آمریکایی ها در اظهاراتی بی پایه و اساس، بارها اعلام کرده اند که ایران از نیروهای انقلابی یمن حمایت تسلیحاتی می کند، از این رو به خاطر حمایت از حوثی ها، جمهوری اسلامی در حادثه حمله به کشتی آمریکایی دخیل است.



نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول، مهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به میان آوردن نام ایران در عرصه جنگ یمن از سوی آمریکا، بیشتر در راستای اعمال فشار بر ایران در این حوزه است، تا در نهایت قدرت مانور جمهوری اسلامی در این عرصه محدود شود.



وی افزود: به نظر می رسد که آمریکایی ها در عرصه جنگ یمن به دنبال درگیری با ایران نیستند، زیرا در موقعیت مناسبی قرار نداشته و همپیمانان منطقه آن ها، عملا در باتلاق یمن گیر افتاده اند.



میرزایی تصریح کرد: آمریکا با طرح ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی به دنبال آن است که با فشارهای سیاسی و رسانه ای، ایران را مجبور به کنار کشیدن از عرصه یمن کند.



این نماینده مردم در مجلس دهم،  افزود: در شرایط کنونی ائتلاف سعودی با وجود تمام حمایت های غربی و عربی نتوانسته در عرصه جنگ یمن به دستاورد مناسبی دست پیدا کند، حال برای سر پوش گذاشتن بر این مسائل، دست به فرافکنی علیه جمهوری اسلامی می زند.



مسئول فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت تصور می‌کند که ایران در حملات هفته گذشته به کشتی‌های جنگی آمریکا در نزدیکی سواحل یمن نقش داشته است./



پایان پیام


  • کد خبر : 179041
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم