خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/12 - 12:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کرد مطرح کرد

غفلت دولت از پرداخت یارانه معیشتی به حاشیه نشینان استان سیستان و بلوچستان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از نحوه عملکرد دولت در پرداخت یارانه معیشتی انتقاد کرد و گفت: کمک معیشتی به 30 درصد مردم استان سیستان و بلوچستان که اغلب آنها عشایر، زاغه نشین و حاشیه‌نشین هستند پرداخت نشده است.

علی کرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با انتقاد از اینکه به برخی از نیازمندان یارانه معیشتی پرداخت نمی‌شود، گفت: علیرغم اعتراضات فراوان همچنان به برخی از افراد واجد شرایط و اقشار کم درآمد و آسیب پذیر یارانه معیشتی پرداخت نمی‌شود و عده‌ای از دریافت آن جا مانده‌اند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش حمایت‌ها از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و رفع مشکلات سد راه پرداخت یارانه معیشتی به آنها، افزود: اظهارات مطرح شده از سوی مسئولان ذیربط مبنی بر پرداخت یارانه معیشتی به اقشار نیازمند به هیچ وجه صحت ندارد و باید در نحوه پرداخت آن و رسیدگی به اعتراضات تجدید نظر شود.



وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی و سازمان تامین اجتماعی باید دلایل عدم پرداخت یارانه کمک معیشتی به برخی افراد نیازمند را بررسی و پیگیری کنند؛ در پرداخت هر گونه کمکی نیازمندان باید در اولویت باشند نه اینکه مورد غفلت قرار گیرند.



نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس دهم یادآور شد: ما نمایندگان در میان مردم بوده و همواره با اعتراضاتی از سوی حاشیه‌نشینان و روستاییان و عشایر مبنی بر عدم دریافت کمک معیشتی روبرو هستیم در این رابطه مردم حتی نمی‌دانند برای رفع مشکل به کجا مراجعه کنند و هیچ نهاد و مسئولی هم پاسخگو نیست در واقع گفتمان دولت در این رابطه شفاف و درست نیست.



کرد افزود: یارانه معیشتی به 70 درصد مردم استان سیستان و بلوچستان پرداخت شده اما به 30 درصد که اغلب آنها زاغه نشین و حاشیه‌نشین هستند پرداخت نشده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 294956
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار