خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/24 - 16:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی با اشاره به فرمایشات امروز رهبر انقلاب:

عملکرد مسئولان در شان نظام اسلامی و دینی کشورمان نیست/مردم حرف‌ها و دردهای زیادی برای گفتن دارند

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، حاصل عملکرد مسئولان در شان نظام اسلامی و دینی نیست لذا باید آسیب شناسی جدی صورت بگیرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پرهیز از دنیاپرستی و اشرافی‌گری و کار و تلاش سخت مسئولان و علما، حتی اگر جلوی چشم مردم نباشد، موجب جلب رحمت الهی و تأثیرگذاری بیشتر در مردم می شود، گفت: هر نظام سیاسی تا زمانی که متکی به عمل صحیح علمی و دقیق است می تواند اهدافش را پیش ببرد.



نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام اسلامی کشورمان دارای ویژگی ها خاصی است، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکید زیادی بر پایبندی بر آموزه های اسلامی و دینی و تخصص گرایی شده است اما باید اذعان کرد که بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، حاصل عملکرد مسئولان در شان نظام اسلامی و دینی نیست.



وی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای پیشینه چندهزار ساله مدنیت است که باید پشتوانه عملکرد مسئولانه باشد و همچنین دین اسلامی نیز در ابعاد مختلف اسلامی وجود دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: بر این اساس می توان گفت که انقلابمان نیاز به آسیب شناسی دارد. به عنوان مثال یکی از مسائل موضوع اشرافی گری و آلوده شدن به مادیات یا زندگی غیر عادی برخی مسئولان است.



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بخشی از ضعف موجود مربوط به بی توجهی به تخصص و داشتن تخصص در موقعیت ها و پست های گوناگون است که بخشی از آن مرتبط با گسترش روحیه نفاق در جامعه است.



رحیمی جهان آبادی همچنین گفت: بجای اینکه عمل و باطن افراد دیده شود، رفتارهای ظاهری از افراد طلب کرده ایم و بعد افراد با سرمایه های مردم سر از کانادا و کشورهای دنیا درآورده اند.



نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر فردی در جامعه باید وظیفه خودش را انجام دهد اما اکنون افرادی در امور نظارتی و قانونگذاری دخالت می کنند که جایگاهی ندارند؛ باید ضعف در جامعه جبران و درمان شود اما همه ابعاد این موضوع در اشرافی گری خلاصه نمی شود و باید واقعیت ها را به طور کامل مشاهده کرد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم حرف ها و دردهای زیادی برای گفتن دارند و اگر این واقعیت ها را نپذیریم، شاید دیگر در آینده برای جبران اشتباهات نباشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 236651
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار