خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/10/04 - 16:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
کمالی پور:

عملکرد اروپا در رفتار با پناهجویان سوری قابل دفاع نیست

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی،گفت:کشورهای اروپایی در بحران سوریه گرچه به ظاهر ورود نداشتند؛اما در باطن سیاست‌های آمریکا را دنبال کرده و کمتر از حاکمیت سوریه و مردم سوریه دفاع کردند.

یحیی کمالی پور در گفت وگو با خبرگزاری خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به موضوع حضور پناهجویان سوری در اروپا،گفت:از زمانی که محور مقاومت در راستای حمایت و تقویت دولت قانونی سوریه شکل گرفت،کشور روسیه هم در این  جرگه قرار گرفت و نهایتاً از کسانی که حمایت می‌کردند  از دولت قانونی سوریه ،حمایت کرد.



وی افزود:بنابراین از نظر دیپلماسی سیاسی و بین المللی هر اندازه که کشور روسیه بتواند در راهبردهای سیاسی خودش در سوریه موفق باشد؛بازتاب جهانی بیشتری خواهد داشت و از آن طرف هم اخبار و اطلاعاتی که  در بین پناهجویان مطرح می‌شود،اروپایی ها وانمود می‌کنند که عامل این گرفتاری ها برای پناهجویان سوری کشورهایی هستند که از دولت اسد حمایت می کنند.



نماینده مردم عنبرآباد و جیرفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روسیه تلاش می کند نگاه منفی پناهجویان سوریه  نسبت این کشور تغییر کند،مطرح کرد: روسیه به دنبال این است که بتواند شرایطی را فراهم کند که نگاه منفی پناهجویان سوریه که تعدادشان هم کم نیست و در بیشتر کشورهای اروپایی پراکنده هستند؛از میان بردارد و یک طرفه محور مقاومت،سوریه و ایران را عامل این گرفتاری خودشان ندانند.



عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:قطعاً این خبر می‌تواند بازتاب و خوب و گسترده ای دربین پناهجویان داشته باشد و یک مقدار القائات کشورهای اروپایی و غربی را نسبت به گرفتاری هایی که برایشان پیش آمده را برطرف کند،من فکر می کنم دولت روسیه هم در بعد مذاکرات و هم در مورد مسائل مردمی سوریه به دنبال یک موفقیت است .



بیشتر بخوانید:



۷۸ میلیارد یورو هزینه پناهجویان تا سال ۲۰۲۲ برای دولت آلمان



وی با اشاره به نقش کشورهای اروپایی در پیشرفت تغییرات در سوریه ،اظهار کرد:کشورهای اروپایی در جریان سوریه گرچه به ظاهر ورود نداشتند؛اما در باطن سیاست‌های آمریکا را دنبال کردند و کمتر از حاکمیت سوریه و مردم سوریه دفاع کردند و نهایتاً شاید تنها کاری که آنها کردند؛پذیرش همین پناهندگان است.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عملکرد اروپا در رفتار با پناهجویان سوری قابل دفاع و قابل توجیه نیست،تصریح کرد:پذیرش اروپاییان در اروپا آنهم با شرایط بسیار سخت و دشواری که اینها  می گذراند و گرفتاری هایی که در دریا و در مرزها برای آنها پیش آمده است؛حتی راه را بر آن آنها بستند و مشکلات و تلفاتی که در این مسیر دادند.



نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دولت روسیه و پوتین می دانند اگر کشورهای اروپایی که الان عمده مهاجرین سوری در آنجا زندگی می کنند؛سیاسیت های پوتین را کمک و همراهی کنند؛می توانند هم در بعد بین المللی موثر باشند و هم در دیدگاه مردم سوریه یک نگاه مثبتی را ایجاد کنند.



به گزارش خانه ملت؛ پوتین رئیس‌جمهور روسیه از کشورهای اروپایی خواست به بازسازی سوریه کمک کنند وگرنه باید با بحران پناهجویان روبرو شوند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 269943
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار